MrsRan

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Vem fan släppade hit kylan??

Av Madeleine - 6 januari 2010 20:41

Är det verkligen tillåtet att det får vara så här kallt? Helt sjukt ju..

Jag och Rickard åkte till Kista direkt när vi vakna idag, och man hann bara kliva utanför dörren när kylan kom som ett slag i ansiktet. Var ju bara glömma att röka klart ciggen för handen höll på att frosta sönder! I kista kollade vi lite i en massa affärer och så kollade vi på bio igen   ! 

kollade på Göta kanal 3.. Mitt betyg:

2 av 5 möjliga madzanpoäng. Helt värdelös!! Skulle nog helst sluppit och sett den. Ingen garva direkt och den var seg fast den bara var 1 timme och 32 minuter lång. Ingen film att rekommendera..

 

Köpte lite smink till den såkallade karaktär jag ska vara på min 25 årsfest. Ska bli skoj om folk vet vem jag är   .. Börjar faktiskt att få lite panik nu.. Tror inte alla kommer få plats här hos mig!!! Men jag har faaan inte fått tag i någon bra lokal! Alla man har ringt till vill att man ska vara ute ur lokalen senast klockan o1.oo Städad och klar.. Jovisst ofta!!! då kan man ju lika gärna skita i att dricka, för att städa på fyllan kan man ju bara glömma. Därför får det bli här hemma hos oss. En dam som jag ringde angående att hyra gluggen (våran lokal brevid oss), var bara allmänt otrevlig från första stund hon svarade i telefonen.

 

Samtalet mellan oss:

Jag - Hej jag undrar om jag skulle kunna få hyra lokalen den 16:e januari?

Hon - Ja vad gäller saken?

Jag - Ja, jag fyller 25 och skulle vilja ha festen där!

Hon - Jasså...... jaa du vet att vi inte är så för den sorten av fester!

Jag - Nu förstår jag inte?

Hon - Jo, det är nämligen så att vi har haft en del sådana slags fester i lokalen förrut vilket inte har varit till det bästa.

Jag - Ok, nä det är inge roligt när sånt händer.

Hon - Mmm hur många hade du tänkt ha på festen?

Jag - Jaa, jag vet inte men runt ca: 15 kanske??

Hon - Ja, då hoppas jag innerligt att det inte är en grupp på bara 25 åringar!!!!

Jag - Nä, asså mina föräldrar och så ska vara närvarande också.

Hon - Ja det hoppas jag verkligen, för vi har många grannar häromkring som gett massvis med klagomål på just sådana fester.

Jag - Är inte detta lite att dömma?

Hon - Nej, jag dömmer inte! jag vet! Och så ska ni stänga av musiken klockan 12 och klockan o1.oo ska lokalen vara städad och klar!

Jag - Du nu känner jag mig väldigt påhoppad här så jag tar nog och skiter i och hyra din kära lokal!! *klick*.

 

Otroligt givande samtal med denna dam. Det är fan bland det värsta jag vet att bli dömd utan att person i fråga aldrig någonsin mött mig. Ok om det var en grupp på 18 åringar då kanske jag hade kunnat förstått det lite bättre. Men att hon hade mage att vara otrevlig mot mig från första sekund gjorde att jag handlade som jag gjorde och därför hålls festen hemma hos oss. Sen för det andra så bor vi precis vid lokalen vilket gör oss till dom där grannarna hon prata om! Vi har haft fester förr vilket aldrig har varit något problem, och då ändå i en lägenhet. I lokalen studsar inte ljudet på väggarna mellan lägenheterna! om ni fattar vad jag menar..

Fan vad sådant kan göra en arg!

morrrr.....

 

 

 
 
NEROZE

NEROZE

13 januari 2010 12:34

Hej kusin! =) Ringde dej igår men fick inge svar.. Hade lust och snacka lite skit.. Saknar dej! Du fyller år fan ju.. Gamla kärring, 25 år?! :O Haha.. LOVE UUU! Skojar bara med dej.. Du har ju mitt hemnr ring mej..? Annars ringer jag tillbaka till dej ikväll eller någon annan dag.. PUSS PUSS LILLKUSIN!!

http://neroze.blogg.se

 
Ingen bild

,.

22 januari 2010 22:01

hur kan du ge en helt värdelös film som du önskar du aldrig skulle sett 2 av 5 poäng?

 
madde

madde

23 januari 2010 14:54

Ja du, jag tänkte så här: Den första filmen Göta kanal äger ju allt! Sen när 2:an kom tyckte jag den också var jävligt OK. Men sen när 3:an kom hade man byggt upp såna förväntningar och var riktigt uppladdad för att se den. (filmen hade fått dåliga recensioner), men det vet man är något som man själv måste få bedömma och ge filmen en chans. Jag tyckte uppriktigt sagt att filmen var dålig och inte alls vad jag förväntade mig. Sen min poängdelning på denna "dåliga" film är inte bara i botten för jag bedömde den inte bara utefter min egen uppfattning utan även hur den var gjord såsom material, stunt m.m Därav mina 2 poäng.
Sen att du uppfattar 2 poäng som bra är något du får stå för men för mig så betyder dom 2 poängen = dålig.
OK?!
och snälla va inte så fjantig nästa gång och skriv vem du är för om du ändå ska kritisera mig så kan du ju åtminstone stå för vem du är. Bits inte!! hahaha

http://madlawless.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 4 juni 2012 15:23

Varför du nu valt denna vägen att vandra är för mig oförståeligt. Du var en av mina bästa vänner och att du väljer "han" före mig är också oförståeligt. Blev arg på ditt beslut i lördags och den argheten har nu mer gått över till besvikelse... Ja...

Av Madeleine - 16 mars 2012 15:10

Tjaba! Var ju ett tag sen man klampa in här och skrev några rader! Har fan inte haft tiden till att sitta ner och skriva ett par rader. Utbildningen går bra, gått tio veckor och har nu ca 8 veckor kvar ;) Första 10 veckorna som man blir utbil...

Av Madeleine - 22 december 2011 05:40

Fast jag har ju då inte gått och lagt mig än.. Ska försöka hålla mig vaken så länge det går, och hittills har jag varit uppe snart 14 timmar! Jaa, jag vaknade inte förrän 16.00 igår! För jag lyckades inte somna förrän sju igår morse... Så maken gic...

Av Madeleine - 18 december 2011 21:45

Fick ryck att göra en makeup video till ;) Denna gången på mig själv!!   Hoppas ni uppskattar det ^^)   ...

Av Madeleine - 18 december 2011 15:10


Äntligen har jag fått lära mig att redigera och klippa! Den blev en lten video där jag visar på en modell (Min syssling Elin ställde upp) hur jag lägger på en sminkning! Började med en liten dramatisk sminkning, för att det är ju så förbaskat kul...

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards