MrsRan

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Fy fan för "lägga näsan i blöt människor"

Av Madeleine - 6 juni 2010 21:28

Har nu blivit tvungen att låsa min blogg för ett tag eftersom att en viss person i ett samhälle kallat Märsta där jag är uppväxt och där mina föräldrar bor har spridit ett av det värsta rykterna som man ens kan komma på.

Ja, jag har skrivit att min pappa är dålig och att han har cancer och att det kanske inte är så långt kvar. Men jag har aldrig skrivit att han har dött!! Om min pappa skulle vara död skulle ni inte ens se eller höra ifrån mig på månader, då jag skulle ligga under täcket och gråta ögonen ur mig. Det jag skrev var enbart känslor utav vad jag kände för stunden och att han faktiskt inte kommer leva i normal livslängd som alla andra. Just för att han har cancer. Det jag också skrev är att jag fasar för den dagen och att jag inte vet vad jag kommer ta vägen då den dagen kommer. För den kommer komma vare sig jag vill eller inte. Men denna person tog detta inlägg helt annorlunda och började direkt sprida ryktet om att min älskade pappa hade gått bort. Min mamma var nere på centrum för att köpa mat då folk började komma fram till henne och fråga hur det var och så vidare. Då min mamma i en förvånad min genast började ifrågasätta vad i helvete dom snackade om?!

Då kom det fram att dom hade hört från denna personen att pappa hade dött osv. 

Mamma svarade då att det hade han verkligen inte gjort och frågade hur i helvete denna person som spridit ryktet ens kunnat uttalat sig om något sådant.

Hon fick då till svar att det hade låtit på "mig" att jag hade skrivit att pappa hade dött. Mamma svarade då att hon och pappa hade läst mitt inlägg och inte kunnat förstå hur personen som spridit ryktet kunnat förvrida till han var död när det enda jag hade skrivit var mina känslor till hur dålig han faktiskt börjar bli!

Det bara kokar i mig hur vissa människor inte kan låta bli att lägga näsan i blöt och INTE ta reda på fakta först!!

Och att folk ens kan gå på att vi skulle säga det till henne först av alla också, det verkar ju helt jävla absurt!! Om det nu skulle vara så.

Så nu säger jag bara en sak! Min PAPPA som jag älskar så satans mycket, LEVER än och det är vi ALLA jävligt glada över!!!!!! och varje dag som han lever är som en stor gåva till alla oss som älskar och bryr oss om honom.



ÄLSKAR DIG PAPPA   

 
 
Alexandra

Alexandra

7 juni 2010 13:53

att det finns såna människor,, fy! Förstår att du låste bloggen.

http://tildabelle.blogg.se

 
madde

madde

7 juni 2010 18:19

Mmm jag vet, helt otroligt!! Så den får vara låst för ett tag, sen måste jag öppna upp den igen.. Kan ju inte direkt göra reklam för mig nu när den e låst ;) hehehe..
kraaam

http://www.madlawless.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

13 juni 2010 21:33

Usch vilka människor det finns :( Hoppas dom lär sig att sluta sprida rykten men dom tyckter det bara är kul att såra andra och sprida rykten som inte stämmer.Jag tycker iaf att din blogg är intressant att läsa och den har en väldigt fin layout :)HOppas du haft en toppen dag på festivalen.kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 4 juni 2012 15:23

Varför du nu valt denna vägen att vandra är för mig oförståeligt. Du var en av mina bästa vänner och att du väljer "han" före mig är också oförståeligt. Blev arg på ditt beslut i lördags och den argheten har nu mer gått över till besvikelse... Ja...

Av Madeleine - 16 mars 2012 15:10

Tjaba! Var ju ett tag sen man klampa in här och skrev några rader! Har fan inte haft tiden till att sitta ner och skriva ett par rader. Utbildningen går bra, gått tio veckor och har nu ca 8 veckor kvar ;) Första 10 veckorna som man blir utbil...

Av Madeleine - 22 december 2011 05:40

Fast jag har ju då inte gått och lagt mig än.. Ska försöka hålla mig vaken så länge det går, och hittills har jag varit uppe snart 14 timmar! Jaa, jag vaknade inte förrän 16.00 igår! För jag lyckades inte somna förrän sju igår morse... Så maken gic...

Av Madeleine - 18 december 2011 21:45

Fick ryck att göra en makeup video till ;) Denna gången på mig själv!!   Hoppas ni uppskattar det ^^)   ...

Av Madeleine - 18 december 2011 15:10


Äntligen har jag fått lära mig att redigera och klippa! Den blev en lten video där jag visar på en modell (Min syssling Elin ställde upp) hur jag lägger på en sminkning! Började med en liten dramatisk sminkning, för att det är ju så förbaskat kul...

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Ovido - Quiz & Flashcards