MrsRan

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Madeleine - 20 juni 2010 20:59

Hej hej hallå!

Nu har det gått ett tag sen man senast skrev här. Och gladare minnen har det väl inte blivit, snarare jobbiga.

Var på SwedenRockFestival vecka 23 med min käresta   .

Fick måååååånga nya vänner vilka jag hoppas på att stötta på igen!

Den veckan mådde pappa bra. Så bra att han till och med kom och hämta mig och Rickard på stationen när vi kom hem. Första gången jag sett pappa köra bil på länge. Livet kändes helt plötsligt underbart och man slutade oroa sig för en stund.

Men sen kom helvetesveckan!

Pappa var inne på sin regelbudna röntgen för levern som han gör var 3:e månad.

Sen hände det någonting....

Han blev konstig efter den röntgen! Illamående och yrsel.

Sen blev det lugnt en och halv dag innan mamma ringde till mig på torsdagkväll och sa att pappa var konstig!

Så jag och Rickard hoppa in i en taxi raka vägen hem till mamma och pappa för att se vad det var mamma snacka om.

Kom dit och såg att pappa var väldigt annorlunda. Pratade osammanhängande och kunde inte styra sin vänstra sida ordentligt plus att han inte såg någonting på sitt vänstra öga.

Så efter en stund ringde vi till ambulansen.

För att göra en lång historia kort så hade pappa åkt på en stroke!

En stroke!!

Herregud, visst att han har cancer men en stroke!

Så nu har vi suttit här i tre dagar och fått reda på provsvar och massa annat.

Men pappa mår bra efter omständigheterna. Min största chock var ändå andra patienter som också är inne för samma anledning som pappa. Innan pappa kom in på neurologen var vi på hjärtavdelningen för att dom först misstänkte att det var hjärtat det var fel på! Iallafall därinne mötte vi en ung kille som bara var 28 år gammal som precis hade fått en hjärtattack. Helt jävla sjukt! Men det absolut chockerande var nog det som jag fick höra för en liten stund sedan. Just nu sitter jag och pappa i tv-rummet och kollar på This is it! Träffa en ung kille här med som hoppa in på rummet. Snackat med han en stund nu (på engelska) och fått reda på att han också åkt på en stroke! Fick en ännu större chock när jag fick reda på hur gammal han var. 24 ÅR!!! född samma år som mig!!! HELT JÄVLA CHOCKERANDE!

Skönt att sitta här just nu för pappa får prata av sig lite med andra patienter och dela sina erfarenheter och det hjälper bara mer för själva läkningsproccessen.

Faan vet inte om jag skriver helt osammanhängangande för jag lyssnar på dom samtidigt som jag skriver!!

haha!
Anyway, det e lugnt med pappa nu och våra band mellan oss är starkare än någonsin!

Min pappa, min hjälte!  

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards