MrsRan

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Madeleine - 22 juni 2010 21:06

En smart liten grabb sa en gång något så klockrent att han borde få stå med i någon bok för .. jaa något smart!

- Det är inte många år man lever med tanke på hur många år man kommer vara död.

Är inte det oehört smart tänkt för en grabb som kanske bara var 6 år när han sa detta?? För det är ju sant!

Pappa har äntligen kommit hem iallafall, och allt har gått bra.

Det som har hänt nu är att han fått sluta med avgiftningstabletterna för att det var dom som utlöste hans stroke från början. Dessvärre fick mamma och pappa reda på en mindre rolig sak efter att jag hade åkt hem. Det har börjat sprida sig metastaser vilket har gjort att sjukhuset inte kan göra mer för honom.

Jag och brorsan blev tillkallade hem till mamma och pappa idag. Han har 8-12 veckor kvar att leva........ OK?! hur förbereder man sig för detta?

För hur mycket man än tror att man kan förbereda sig så kommer man aldrig riktigt vara förbered när dagen kommer. 8-12 veckor är ju ingenting!!!

Hur ska man ta vara på den tiden på bästa sätt?

Absolut inte att behandla honom som döende iallafall... Detta ska bli dom bästa sista veckorna i hans liv! Det har jag bestämt mig för!! Ska försöka vara så stark som möjligt och vara vid hans sida så mycket som möjligt.

Jag vill inte att han ska dö!! JAG VILL INTE!! Och inget kan vi göra...

Känner mig dum..



Älskar honom så....

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Ovido - Quiz & Flashcards