MrsRan

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Olidligt varmt!

Av Madeleine - 22 juli 2010 20:55

Sitter på tomten och njuter av den kalla kvällsbrisen som halvt fläktar mitt hår. Tittar ner på näsan och ser världens rivsår efter att min katt rivit mig där idag. Förstod inte vad som fick honom att göra det egentligen. Upplevde att han varit på konstigt humör hela morgonen och det var inte förrän vi släppte ut dom som han betedde sig ännu konstigare. Börjar med att grannen står och skriker på oss då vi var på övervåningen för en stund att våran katt fastnat i staketet. (Våra katter har sele).

Jag springer ner och ser att Maggie praktiskt taget hänger som hon håller på och blir hängd! Skyndar mig snabbt att ta ner henne därifrån och håller om henne då hennes hjärta bultade så förfärligt. Grannen sa att en annan person med hund hade försökt att hjälpa henne men att hunden bara hade gjort det värre. Men du då? frågade jag.

Jaa jag vågade inte med tanke på att hon kanske skulle klösa mig.

Ja men hon skrek ju efter hjälp så hon skulle nog vara med tacksam än på humör att rivas sa jag då.

Detta gör mig så förbannad, kan man inte som granne hjälpa till om man ändå ser det? Jag var på övervåningen 5 minuter och bara på dom minutrarna så hade detta hänt. Jag hade inte tvekat att hjälpa det djuret om det handlade om mina grannar. Visst jag är glad att hon sa till men hade varit ännu gladare om hon hade tagit loss henne och sen påpekat det för oss. Och jag som alltid tycker att jag har sån koll på mina djur. Iallafall efter det traumat tog jag in henne och var precis på väg att ta in Bruce när han plötsligt får för sig att smita. Ser att han springer in till en annan granne när jag ska srpinga efter honom. Tar upp honom och håller honom i min famn medans han jamar och har sig. Pratar några ord med den grannen också innan jag tänkte gå in med Bruce. (Han är inte den som har något imot att man håller i honom) och så från ingenstans vänder han sig om mot mitt ansikte och jag tror att jag ska få en av hans kramar som alltid, då plötsligt byter han ansiktsuttryck och ser helt livsfarlig ut. Biter tag i min näsa så att blodet börjar forsa PÅ EN GÅNG! Fatta först inte va det var när jag kände något rinna längs munnen. Kutar in och slänger ifrån mig katten och sedan rätt i i badrummet! där inne står jag helt gråtandes och chockad över vad som har hänt. Fattade inte att min älskade lilla Bruce skulle kunnat gjort något sådant?! Tårarna vägrade att sluta rinna ner för mina kinder och jag kunde inte förstå hur jag kunde gråta så mycket över en sådan grej.

Efter att ha funderat över detta hela dagen så har jag kommit fram till att jag nog förstår varför jag grät så mycket.

Min katt Bruce och jag har alltid haft ett sådant oslagsbart förhållande till varandra. (Ni måste tro att jag är dum i huvudet).

Men jag har haft han sen han var sju veckor gammal (idag e han 4), och jag har alltid känt han utan och innan så jag vet liksom hur han fungerar.

Och nu känns det som om jag inte känner honom alls!!! Är även lite rädd för honom nu. Är det normalt?

Pratade med mamma senare och hon trodde att Bruce ville något när han var i min famn och att jag inte lyssnade eftersom jag var för upptagen med att prata med grannen och det var därför som han gjorde så för att få min uppmärksamhet.

Nog fick han min uppmärksamhet alltid!

Fan vad man kan bli knäpp över sina djur egentligen..

Jag är nog lite av en crazy cat lady som pratar om sina katter så här mycket.

Ja, jag har ju inga barn och prata om så då får det bli mina katter eller min karl att prata om!

hahahahahhahahaa..

 

Imorgon kommer det en läkare och en psykolog hem till mamma och pappa för att göra en bedömning över hur min pappas hälsotillstånd ligger för närvarande. Har en rejäl klump över detta också!! Frågade Rickard idag om livet någon gång skulle kännas lättare, för detta år har rent ut sagt varit ett jävla helvete. Förutom dom sakerna som faktiskt har varit bra. (Fast dom är väldigt få).

Väntar med spänning på att få höra en glädjande nyhet för en gångs skull.

 

Give me some hope.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 4 juni 2012 15:23

Varför du nu valt denna vägen att vandra är för mig oförståeligt. Du var en av mina bästa vänner och att du väljer "han" före mig är också oförståeligt. Blev arg på ditt beslut i lördags och den argheten har nu mer gått över till besvikelse... Ja...

Av Madeleine - 16 mars 2012 15:10

Tjaba! Var ju ett tag sen man klampa in här och skrev några rader! Har fan inte haft tiden till att sitta ner och skriva ett par rader. Utbildningen går bra, gått tio veckor och har nu ca 8 veckor kvar ;) Första 10 veckorna som man blir utbil...

Av Madeleine - 22 december 2011 05:40

Fast jag har ju då inte gått och lagt mig än.. Ska försöka hålla mig vaken så länge det går, och hittills har jag varit uppe snart 14 timmar! Jaa, jag vaknade inte förrän 16.00 igår! För jag lyckades inte somna förrän sju igår morse... Så maken gic...

Av Madeleine - 18 december 2011 21:45

Fick ryck att göra en makeup video till ;) Denna gången på mig själv!!   Hoppas ni uppskattar det ^^)   ...

Av Madeleine - 18 december 2011 15:10


Äntligen har jag fått lära mig att redigera och klippa! Den blev en lten video där jag visar på en modell (Min syssling Elin ställde upp) hur jag lägger på en sminkning! Började med en liten dramatisk sminkning, för att det är ju så förbaskat kul...

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards