MrsRan

Alla inlägg under oktober 2010

Av Madeleine - 12 oktober 2010 19:02

 

 

   

  

Hängde sig i direktsändning

Polisen ryckte ut – mannen avliden

Flera personer kunde chockade bevittna när en ung man på måndagen hängde sig själv i direktsändning på en internetsida.

Polisen larmades och ryckte ut till mannens lägenhet i en svensk stad men lyckades inte stoppa honom i tid. Han är nu konstaterad död.

– Jag har sett mycket på nätet men detta är det värsta jag sett i hela mitt liv, säger en person som bevittnade händelsen som via en webbkamera gick att se direkt på en internetsida.

Polisen fick larmet vid 13.44 och var på plats i mannens lägenhet vid 14.05 Där började man omedelbart med hjärt- lungräddning men tvingades konstatera att man var för sent ute.

– Han har konstaterats död, säger polisens presstalesman.

Tusentals kommentarer

Över tusen kommentarer vällde snabbt in på sidan där händelsen visades. Kommentarsfunktionen stängdes dock ner sedan polisen kontaktat dem som står bakom sidan.

– Det är beklagligt om någon kände till att mannen planerade att ta sitt liv och inte gjorde något för att stoppa honom, säger presstalesmannen men tillägger att polisen inte kan reglera hur folk beter sig på sociala forum på nätet.

Hon tror dock att många som bevittnade det hela och det som föregick självmordet inte tog händelsen på allvar.

– Man har hört talas om sådana här händelser i andra länder men aldrig i Sverige. Det blir lätt en fiktiv värld på internet och det tycks som att många liksom inte förstod att det var på riktigt.

~Artikeln tagen från Aftonbladet~


Detta är ju fruktansvärt! Förstår inte hur man kan tänka så egoistiskt. För det är precis vad jag tycker självmord är.. Och självklart blir ju folk chockade och inte tror på att det FAKTISKT var allvar. Va fan vad det för uppmärksamhet han var ute efter? Och hur många kommer inte drömma mardrömmar om detta som fick se detta? Jag vet faktiskt inte ens själv hur jag skulle reagera.. En person hade iallafall letat reda på hans ip-adress och genom den hittat hans hemadress så att han kunde ringa till 112.

Och det var ju bra att han/hon tog det på allvar.

Sorligt för hans stackars familj som var dom sista som fick reda på beskedet.

Ogillar detta! Tycker inte om folk som tar livet av sig som en sista lösning. Fult mot dom personer man lämnar efter sig.

Jag har varit med om en vän som också tog livet av sig, och på samma sätt dessutom.

Men allra värst är det när man har barn och väljer att bara lämna dom i sticket och ta sitt liv, min fästman vet.. Han förlorade sin pappa när han var 14.

Och han hoppade framför tåget.. och det som gör så ont är att se honom fortfarande lida av detta.

MAN blir arg och ledsen. För om dom som var deprimerade innan dom tog sitt liv för att dom kanske kände att ingen annan förstod så förstår jag inte att dom aldrig tänkte tanken på att någon som fortfarande är i livet kanske blivit deprimerad efter deras egoistiska genomförande!! Så ni som har dödslängtan därute, TÄNK på dom ni efterlämnar om ni faktiskt tänker genomföra det!

 

Av Madeleine - 11 oktober 2010 15:14



   Dax för listan!


Idag måndag är jag BESVIKEN för att:



  • Jag sagt att jag ska ta tag i VV igen, och inget har hänt!

  • Jag ringer aldrig dom samtal jag sagt i veckor att jag ska göra.

  • Jag aldrig lär mig att spara pengar!

  • A-kassan alltid ska hitta sätt att strula på.

  • Emma inte fått sin bebis än!!

  • Att man är så fruktansvärt dålig på att hålla kontakten!!

~

 

 

 

Ibland måste man få vara lite besviken också ^^

Av Madeleine - 10 oktober 2010 22:40

Hatar reklam på tvn.. Ibland känns det som om dom kommer var femte minut!

Men man kan roa sig under dessa pauser, TEXTTV!! och platsannonserna!

hahahha fy fan vad folk är roliga med deras annonser.


T.ex Hej heter ..... och är 28 år ett barn på två år, blond, smal stora bröst och sugen på just dej.

Helst ska du vara vältränad, snygg och rik så att du kan ta hand om oss!!


Men hallå!! va fan tänkte hon på när hon skrev detta?

Ofta man är sugen på den annonsen och tänker att: JA jag skulle absolut vilja kasta bort mina pengar på henne och hennes unge!!


Eller denna då:

Hej, snygg brud som är ute efter en kille som liknar Tommy Lee!! Men ni andra går bra också ;).


HAHAHA seriöst Tommy Lee??! men dom andra går ju tydligen bra också?


Men killar är fan inte bättre dom.

Tjena brudar! Snygg kille, vältränad och stor kuk.

Letar efter dig med snygg kropp och trång fitta.


Asså jag dööööör!! Hur jävla desperat låter inte det då?

Undrar hur länge dessa människor har varit singlar egentligen??

Och nu kom jag på en jävligt bra grej jag ska ha i min blogg!!!


Veckans platsannonser   


Sovgott !!

Av Madeleine - 9 oktober 2010 02:26

Vännerna jag har är för mig ovärderliga!

Ni är tamejfan allt.


  • När jag behöver någons axel att gråta på så finns ni där.
  • När jag behöver någon att skratta med så finns ni där.
  • Om jag gjort ett misstag så vänder ni mig INTE ryggen, utan stöttar mig.
  • Behöver ni dra en vit lögn för att inte såra mig så gör ni det för att ni älskar mig.
  • Bråkar gör vi, men löser det alltid för att vi i grund o botten älskar varandra.


Älskade vänner NI VET vilka ni är och JAG ÄLSKAR ER! Tack för att ni finns!


  


Av Madeleine - 7 oktober 2010 17:42

Idag va en perfekt dag till att bara leka med sminkningen lite. Väldigt stark sminkning idag, kraftig rosa färg med svart som riktigt markerar.

Ska ta och köpa mej en vit penna för att markera ännu mer, plus att ögonen blir så mycket större när man använder vit kajal istället för svart.

Använde mig av vit ögonskugga istället, funka men skulle blivit ännu snyggare med penna!

Men allt för att bjuda på veckans sminkning!! Man tar vad man haver ^^



     


Puss ♥

Av Madeleine - 6 oktober 2010 13:38


Va vid din grav idag och lämnade dom allra finaste rosorna.

Tillägnar dig en låt av det bästa proggbandet ever!

Älskar dig pappa   

Av Madeleine - 5 oktober 2010 17:52

     

Av Madeleine - 4 oktober 2010 15:03

     

  • Jag har bestämt mig för att gå med i VV igen.
  • Kreativiteten flödar, mer kunder än någonsin.
  •   Jag vill ha mer sommar. 
  •  Fick biljetter till Iron Maiden nästa sommar!!
  •  Saknar pappa =(
  •  Älskar min babe och mina vänner !

~

 

Vill du också haka på trenden med att göra en måndagslista? Den kan handla om precis vad som helst! Idén kom från denna tjej: http://jennyn.se/category/mandagslistor.html

Se till att skriva din bloggadress på hennes blogg så länkar hon dig i hennes när du har gjort en måndagslista.




Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards