MrsRan

Alla inlägg under december 2010

Av Madeleine - 30 december 2010 01:15

Som ni kanske förstår så är jag helt upp i tankarna på hur allt ska gå till med vårat bröllop. Och den som säger att man inte blir en Bridezilla har ju helt jävla fel!

Fast är ingen som står och skriker på att alla är idioter och JAG är den som har talan i slutändan ;)

Men man har ju en vision om hur man vill ha det ju !

Roliga är att Rickard verkligen engagerar sig också! Men han är mest skraj över svensexan, vilket jag kan förstå för jag är lika skraj jag för min möhippa !!

Och min brudtärna har redan planerat klart det mesta av den har jag fått höra!!

hahahaha! Läääääskigt!!!


Mickan var snäll mot mig gumman ;) hehehe.



Ska lägga in en liten uppdatering på hur långt vi har kommit i planerna:


*Kyrkan är bokad och vi gifter oss den 23:e Juli 2011.

*Temat ska gå i svart, lila, vit.

*Lokalen är även den bokad.

*Min brudbukett kommer göras av Rickards brors frus mamma. (Fatta ni??)

*Rickards morbror är våran fotograf!

*Mikaela Lundgren är min tärna.

*Ronnie Lindberg är Rickards bestman.

*Johanna, Moa och Jennifer är våra brudnäbbar. (Rickards brorsdöttrar, och min brorsdotter Jennifer)

*Tårtan ska göras av Mikaelas kompis som är jätte duktig.

*Maten kommer göras av min mamma och svärmor.

*Min sysslings band ska lira i lokalen.


Så långt har vi kommit nu, och mer ska självklart planeras.


Min klänning är en annan gåta! Vill ha den speciellt uppsydd för jag är inte direkt någon som helst helylle tjej som ska se ut som värsta prinsessan! Den ska utstråla mig och hur jag och Rickard är som par, för även han ska se rockig ut.

Det bara är så ;)


Hittat två klänningar som jag är intresserad av:


  


Om ni någonsin sett November Rain videon med G´N´R så fattar ni vad jag typ är ute efter. Men den ska typ se ut som den till vänster fast med lite stänk av lila och svart i den också. Därför jag satte in den andra bilden till höger också för den bara är så jävla läcker och så jävla mycket JAG! hehehe.


Mitt och Rickards nyårslöfte blir att losa dom extra kilorna vi bär på nu, så från och med den 3:e januari börjar jag min resa att gå ner i vikt! Ska lyckas gå ner 15 kilo innan min bröllopsdag ;)

2011 kommer att bli mitt år!!!


Nu ska jag försöka slumra lite trots halsont och snuvig näsa! Proppar i mig piller och dricker vatten och te som en galning! Ska inte vara sjuk på nyårsafton!!!!


GOODNIGHT!!

Av Madeleine - 28 december 2010 00:50

Mitt under allt detta lyckliga som har hänt dom senaste 2 veckorna kom jag på att det är 5 månader sen min pappa försvann från jordelivet!

Har det verkligen gått så fort?

Hälsade på pappa under julhelgen, kändes konstigt...

Han var ju med förra julen? Och nu inte..

Att bara säga förra julen fick pappa det och det av mig i julklapp kändes outhärdligt.

Man kommer på sig själv så många gånger sitta och säga "hos mamma och pappa så.." ja just det ja... Hemma hos mamma...

När ska man vänja sig? Och hur kommer jag tänka om några år? Kommer jag komma ihåg min pappa då?

Rösten, lukten, skrattet och allt annat..


Har ändå varit den lyckligaste tiden för mig under denna julen, fick mina tankar på något helt annat.

Någonting nytt och spännande i mitt och Rickards förhållande håller på att planeras. VI SKA GIFTA OSS I SOMMAR!!

Efter åtta års förhållande lovar vi oss till varandra för evigt!   

Sorgliga i det hela är att varken min pappa eller Rickards pappa kommer att vara med... Nästa år är det 10 år sen Rickards pappa gick bort.. Helt otroligt! Kommer aldrig glömma när Rickard berätta det för mig, och då hade det bara gått två år och han hade inte riktigt sörjt så bra som han kanske borde ha gjort.. 8 års jobbig tid har det varit på ett sätt under vårat förhållande då Rickard kämpade mitt sitt sorgarbete och vi kämpade med pappas cancer så gott det gick! Allt dalade upp och ner och man åkte i en enda stor berg och dalbana som inte riktigt hade något slut.

Och mitt i allt det där har vi ändå lyckats stå starka och älskat och vårdat om varandra. Så på ett sätt är det faktiskt skönt att tiderna har förändrats, även om saknaderna efter våra pappor gör ont så har dom det bättre där dom är nu, där dom inte lider längre... Det låter kanske hårt att säga, men bördan man haft på sina axlar börja sakta med säkert släppa och man kan börja andas igen.


Vi kommer hylla våra pappor så mycket vi kan då dagen för vigseln närmar sig. Vi har tänkt på allt! Kyrkan vi valt heter Hammarby Kyrka (där Rickards pappa ligger begraven) och min pappa var stenhård hammarbyare så han finns med han med på ett eller annat sätt. Vi tyckte det var så klockrent!

Vi behöver det här, en ny era, en ny framtidsplan håller på och skapas och jag är så glad att jag kommer få dela den med den jag älskar mest i hela världen.


Min blivande man, I FUCKIN LOVE YA!

Och pappa, du kommer alltid finnas i mitt hjärta!!


(Fan måste börja skriva här lite oftare, börjar bli riktigt dålig på detta!! All planering inför bröllopet måste ju uppdateras ^^ )


Eller hur?!


Godnatt   

Av Madeleine - 8 december 2010 23:28

Som ni märker skriver jag inte så mycket här för stunden!!

Har varit helt upptagen med hemsidan, o uppdaterat mig där mera ;)

Bara om tatueringar och skisser då såklart !!

Allt annat känslomässigt skit kommer hamna här!

DÅ vet ni vart ni har mig !! ^^


Så ni som inte sett det ännu så har jag SKAFFAT mig en hemsida alltså!

Mycket lättare och klicka sig fram på allting och massvis med rutor där ni kan kommentera o hojta på!

Välkommen in o kika för faaan ;))


WWW.MADZAN.HEMSIDA24.SE


Inom kort kommer den bara heta madzan.se

Första månaden där var gratis, sen jävlar har jag mitt egna domännamn!


KLICKA, KLICKA, KLICKA på länken !!!

hahaha!

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards