MrsRan

Alla inlägg under januari 2011

Av Madeleine - 27 januari 2011 22:24

En enda jobbdag kvar bara! Och det blir en planeringsdag hela dagen lång!

Efter planeringen ska alla vi kollegor äta lite middag tillsammans o ta oss ett glas vin eller två ^^.

Kul när man trivs på jobbet ♥

 

På lördag var det tänkt att vi skulle åkt till BRÖLLOPSMÄSSAN meeen det blir asa krångligt att ta sig dit, så vi tänkte Njaa om den saken!

Så det uteblir, men planeringen är i full gång och när mamma äntligen kommer hem från Thailand ska vi planera PÅ ALLVAR! Alla blivande brudar behöver sin mamma som smakråd! hehe.

Men på lördag åker vi iallafall hem till min syssling Ronnie och hans fru och äter lite middag, samt kollar läget på hur dom bor! Plus att jag får träffa BELLA igen, söööötis hund ♥

Jag är mån om min släkt och nu på senare tid har man börjat hänga med dom flesta igen, fast inte alla dock! har ju för fan över 100 sysslingar och alla hinner man ju inte med att passa upp! haha. Ca, 11 som jag har kontakt med nu och vet om mer eller mindre!

Har börjat komma igång bättre med släktforskningen nu så det ska bli intressant o se vad siffran verkligen stannar på !

 

Ni som sett att min "bror" börjat blogga kan nu gå in och läsa nästa blogginlägg som skrivits! Jag hjälper honom med att skriva och han berättar i högsta hugg medans fingrarna bara brinner på tangentbordet! haha, men det är INTRESSANT historia att läsa om! Jag får nästan gå tillbaka in och läsa om efteråt vad vi skrivit för det e knappt så att man hänger med!

www.herecomesthetrouble.bloggplatsen.se

 

Nu! Time to sleep.

Gooodnight xoxo// Madde

Av Madeleine - 26 januari 2011 21:21

Äntligen!! ÄNTLIGEN!! kommer hem idag till ett alldeles nytt golv i kök o hall! OCH HAR MAN INTE VARIT LYCKLIG SÅ VAR MAN DET NU!!

Hoppa och skrek o tjöt av lycka!

Ni får tycka det verkar konstigt, men hallå! HAR INTE HAFT GOLV PÅ 2 MÅNADER!! detta är stort!!

KOLLA vad fint det bidde ;))

 

     

Så satans SNYGGGT!! Är så kär i vårat nya golv!

Nu ska det även bli nytt kök ! Alla vitvaror ska bytas ut o allt det andra som görs i ett nytt kök.

Senare sen har vi badrummet att fixa, men en sak i taget ! ^^

Längtar till hela hemmet står klart och man kan sätta sig ner i soffan och KÄNNA sig nöjd!

 

          

 

Missa o blogga om detta!

Helgen som var:

Har gjort reklam för min "bror" Göran och hans nya intressanta blogg.

Tyvärr har han haft strömavbrott hemma, och glömt sin mobil här hemma hos mig så jag är lagom glad att jag inte får tag i honom!

Var mycket som hände i helgen, mina sysslingar var här och vi körde lite makeup overdrive!! HAHAAHA!

 

 

Elin & Elin

  

  

   Kul man kan ha en lördagkväll!! Men snart går deras studentskivor av stöpeln och en hel del lustiga och nördiga saker ska dom klä ut sig till! Ett tema som dom ska på är ROCK! och Jaa, det är ju min grej va! Så det kirrar jag lätt, men det ska bli kul att spöka ut dom till allt det andra också ^^

 

 

Gjorde detta i lördags också!

 

 

Och så har jag kladdat lite mer på Älsklingens arm, inte konstigt att man gick o fick migrän i söndags, bland det värsta jag varit med om faktiskt!!

Fick inte en enda D-VITAMIN på hela helgen!

Nepp, mer av det kommer det bli denna !!

 

Slutligen!

VIKTMINSKNING 1.3 kg

Det går framåt, eller ska man säga bakåt?  

Av Madeleine - 24 januari 2011 22:36


Så jävla coolt! Kul att lista ut vad det ska bli liksom   

Av Madeleine - 22 januari 2011 19:54

"Aaaaah life goes on, and we can skip the bad memories in our life"

 

 

Hallå hallå!

Blev en lite annorlunda helg det här! Skulle egentligen ha myst med min bästaste vän Mickan ♥

Istället kom Göran hem till oss redan igår, min pappas kusin som jag länkade till igår då han ÄNTLIGEN börjat blogga!

För er som undrat hur det är att ha varit föräldralös, nästan hemlös och som valde en liten fel väg i sitt liv bör läsa hans livshistoria!

Göran var med i tv4 nyhetsmorgonprogram för några år sen där han bl.a berätta om sitt drogmissbruk och om den boken som han håller på och skriver.

Förrutom boken så bestämde han sig nu för att börja blogga som en liten förtitt på vad hans bok faktiskt kommer att handla om! Säger inte bara för att jag är släkt med honom att jag tror bloggen kommer bli intressant, jag vet att den kommer bli det!

Så läs den! Första inlägget kom ut igår!

 

Nu efter en god middag ska vi snart sätta oss och spela lite spel!

Redan kört en omgång ROCK BAND så nu väntar det även en omgång TP!

Får se vem som vinner, mina sysslinga Elin & Elin kanske ELLER jag!! ^^

 

Gokväll

xoxo // Madde

Av Madeleine - 22 januari 2011 00:58

Min pappas kusin Göran har äntligen bestämt sig för att börja blogga om sin livshistoria! Intressant läsning mina vänner, han har varit med om en del. Första inlägget har skrivits idag!! LÄÄÄÄÄS säger jag bara.


WWW.HERECOMESTHETROUBLE.BLOGGPLATSEN.SE


Nu ska jag soooova ♥

GOODNATT!

Av Madeleine - 21 januari 2011 22:14

"Tja jag är tjejen som bara är ute efter uppmärksamhet" ~Undrar vem jag menar, för inte fan är det jag själv iallafall!

Och ursäkta " jag vet bäst och kan bäst" Ja är det så du tycker om mig så tack! Men du vet tror att folk har en annan åskit om det när det gäller dig faktiskt!

Detta suger ur all min kraft på såkallade omogna personer som aldrig någonsin lär sig och växa upp och ta tag i sitt liv. Förstår nu att jag borde ha skitit i att någonsin ta kontakt med dig då jag visste innerst inne att det bara var fel från första början!

Och ja du jag lever ett bra liv och kommer att göra det i fortsättning också!. Då jag har det bra EKONOMISKT och inga bekymmer om någonting i mitt liv i framtiden!

 

Så bara att du säger att du kommer ha det bra är även det en ren jävla "bullshit"

Nej detta är det sista jag lägger ner min energi på dig, märkte att kommentaren antagligen tog eftersom som jag skrev att den ej skulle bli godkänn!




Av Madeleine - 20 januari 2011 23:15

Oj vad mycket "skitsnack" jag snackat om dig på min blogg! Jag undrar vem som förpestade vem egentligen? Det jag skrev var att jag tyckte det var så tråkigt att du inte lyssnade på mig när vi pratade! Men har skrivit en kommentar på ditt inlägg om mig, som jag vet att du knappast kommer godkänna !

 

Vet nu också att det var DU som startade ryktet om att jag skulle dejtat en annan man!, tack för den! och det var redan innan vi kom ut med giftasplanerna så DU hade tyvärr redan förstört dina chanser att få komma till vårat bröllop innan.

Så tänk ett steg längre nästa gång innan DU öppnar din trut.

Blir så trött, att man aldrig bara kan få leva normalt!

Jag tackar gudarna för att man har friska och normala vänner annars, dom hade aldrig betett sig på detta vis iallafall. Ni är guld värda ♥

 

Nu ska jag lägga ner min energi på detta trams och se resten av året som en njutning! Ingenting ska få förstöra för oss något mer. Nu är det DU & JAG mot världen älskling ♥

Godnatt  

 

Av Madeleine - 19 januari 2011 19:19

Tills vi gifter oss ♥

 

 

  

 

 

Känns som en evighet när man räknar dagarna och mindre när man räknar månaderna !! Daaah!

Så fort jag får min första lön från det nya jobbet ska jag sätta mig och göra inbjudningskorten! Måste ha pengar om man ska ha råd och beställa så många ^^

Som jag skrev i mitt förra inlägg så har folk runt omkring varit så förstående kring inbjudningarna, förrutom en.

Skrev om dig häromdagen, men du verkar ju vara för feg för att ens stå upp för dig själv. Men du är numera luft för mig, och ser jag dig ute på stan så kommer jag bara att ignorera dig! Just so you know!

 

Anyway slutade 15.15 idag! Superb tid må jag säga. Imorrn 17 men va fan snart helg så det är luuuugnt! Trivs som fisken i vattnet på det här stället så det känns knappt när man har sena dagar.

Oj nu glömde jag hälsa min kollega N att han ska ha en skön semester nere i Thailand!! Han åker ju för fan imorrn.. =/

Haha får väl hälsa han välkommen med öppna armar till "soliga" Sverige när han kommer tillbaka!! MOHAHAHAAHAHA!! Njut nu N!!! Inte alls avundsjuk.

Iallafall, satt på bussen på väg hem och fick så satans ont i ryggen av att sitta o stirra rakt fram, var tvungen att vrida kroppen lite.. Satte upp ena benet lutandes mot den andra stolen brevid mig, skon snudda lite med dess skin mot sätet. Lyssnar på musik och leker med Iphonen när jag ser en viftande hand mot mig.

Tittar upp och ser en mun som rör sig... Tar av mig lurarna, tanten: Du får inte ha foten på sättet, det blir smutsigt! tänk på att andra ska sitta där sen!!

Men snälla lilla damen, ta en titt på hur jag sitter! Min skosula nuddar inte ens sätet!! Bry dig om själv istället!! och stör mig inte igen, TACK!

Ursäkta trodde hon att jag var fem, eller rentav en trotsig tonåring?

Vet mycket väl att man inte sätter upp fötterna på sätet, lär man sig ju redan som barn! Klart man har respekt för nästsittande personer!

Men så här är det, människor vågar inte ingripa om det skulle ske ett BRUTALT brott framför näsan på en, men att snudda lite med skinnet på skon på sätet är DÖDSVIKTIGT att påpeka! Detta gjorde mig på dåligt humör, snegla lite på tantalotta under resten av resan. Verkade vara en sån där pretantiös pedanttant som säkert inte fått ligga på länge! vad vet jag, jag hade bara ont i ryggen och längta hem efter en intensiv arbetsdag.

 

För övrigt har jag skött mig när det gäller att äta mer rätt, motionerar varje rast på jobbet och ska snart börja dansa ZUMBA med älskade MICKAN ♥ Har inte vågat väga mig ännu, men tänker att jag väntar en liten stund till så att man blir glad över resultatet ^^.

Ska vara fiiiiiin till beach 2011! och till bröllopet också såklart!

Jag och Rickard känner oss duktiga då vi båda två äter rätt och motionerar, simmar och tränar! Lättare när båda två är inne för det =)

 

Till sist vill jag beklaga sorgen till mina grannar som förlorade deras man/pappa i helgen. Kände dig inte så väl, men vi diskuterade tatueringar i somras vet jag!Tycker att du var alldeles för ung för att gå bort nu Jensa!

Min älskade "bror" Göran (pappas kusin) ringde igår helt förstörd och berätta och han som redan haft så jobbigt efter min pappas bortgång lät så ledsen att även jag fick en smärre tår i ögat! Tänker på dig och finns här för dig om du behöver prata Göran, Kramis ~Lill Almgren! (För en Almgrenare Göran, kommer jag alltid vara i blodet även om jag blir en Ran snart! Looooovar!! ♥)

 

Hoppas du skålar och lyssnar på bra musik med farsan min där ni befinner er nu! ♥

Där uppe i himlen där all smärta och tung last på ens axlar försvinner..

R.I.P Jens Kask

 

xoxo//Madde

 

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards