MrsRan

Alla inlägg under januari 2011

Av Madeleine - 17 januari 2011 18:57

Idag skulle du älskade pappa fyllt 58 år.

För bara ett år sen var du här med mig och alla vänner och firade min 25 årsdag. Efter klockan 12 började alla sjunga för dig! Känns så overkligt att det hände här hemma hos mig för bara 1 år sen.

Många frågar om det har blivit lättare ju längre tid det går. Nej det blir bara jobbigare ju längre tid det går, man tittar på ett kort och tror att man ska få höra dig skratta och prata igen. Få dina mjuka kramar och dina raka och ärliga svar när man kände sig ovis. Tills man kommer på sig själv känna sig dum.

Men det är så overkligt att du ej längre finns :(

Önskar att jag hade tiden att besöka din grav.. Men du finns i mina tankar mer än vanligt idag!! Hoppas du får en fin födelsedag med alla där du nu är..

 

♥♥♥♥♥Pussar och kramar din Pärla. ♥♥♥♥♥

Av Madeleine - 16 januari 2011 18:20

Har jag blivit idag, alltså 26 år!

Inte den mest fantastiska födelsedagen dock! Redan igår när klockan slog över tolv och jag insåg att den var min födelsedag började jag gråta.

Inte över att jag blivit äldre, skiter fullständigt i åldern utan mer för att jag alltid firat min födelsedag tillsammans med pappa ♥

Som faktiskt skulle fyllt 58 imorgon. Japp hade våra födelsedagar så tajta jag o min älskade far.

Rickard trösta mig så mycket han kunde inatt och jag tror inte han fatta hur jobbigt jag tyckte det skulle bli... Så jag sa av mig all födelsedagsaktivitet idag.

Hade ingen lust eller ork för den delen.

Men min fina älskling lagade jätte god mat med en smurrig efterrätt. Känner mig jävligt nöjd över födelsedagen ändå. Den har varit helt jävla PIANO!   

 

 

Nu över till en liten tråkigare grej. Såg att du tagit bort mig som vän, är det för att jag nämde att jag och Rickard kanske tyvärr inte hade någon plats kvar för dig på VÅRAT bröllop?  Då vi pratat om att ha ett ganska lagom bröllop för 60 gäster (släktingar + dom allra närmaste) Sa också snällt men bestämt att inga inbjudningskort blivit utskickade än och att detta kunde ändras!

Verkade inte lyssna på det riktigt!

Fast nu är det tyvärr helt bortblåst för dig lilla dam då du tagit den här vändningen!

 

Fy fan vad lågt av dig! Sen när fick du för dig att VÅRAT bröllop skulle vara en fin och speciell dag för alla mina vänner jag har? Den är för mig och Rickard! Och om du inte kan ta att vi kommer bjuda vänner som BÅDE jag och Rickard känner så tycker jag jävligt synd om dig att du har valt detta skede nu.

Jag gav dig en chans! Folk tyckte att jag var dum i huvudet som gjorde det och fatta inte varför jag ens umgicks med dig. Men jag var inte en sån som bara kunde låta det vara, jag gav dig en chans till. Och nu bara för att VI ska gifta oss och du inte råkade vara bjuden så ser du det som att denna vänskap som vi håll på och bygga upp igen som helt bortblåst?!

Vad bra! GRATTIS!

Du har gjort ditt val nu och jag kommer inte att ge det en chans till. (Bara så att du vet).

Men hade du bara tagit det lite lugnt så hade du också fått veta som några andra redan fått veta nu som inte kommer att få plats att äta i lokalen med oss  är mycket välkomna efteråt på festen. Dessutom så får dom komma till kyrkan också. Men neeej, du ville veta om du stod med på VIPlistan (låter som du nu) till min möhippa och grejer! Hur fan ska jag VETA DET?? inte jag som planerar den!!

ÅÅÅÅÅH. När man tror att allt bara ska glida bra rakt igenom så skiter det sig.

Det har gått ca. 3 veckor sen vi kom ut med att vi ska gifta oss i sommar, och redan på 2 röda var du där och anklaga mig för dom mest bisarra grejerna!

TACK?? eller??

Och du lycka till med bloggen, det är ju tack vare mig du lärde dig allt det där du vet idag. PLUS din makeover!! och dina bilder!!

Åh nej men tack Madde!! Fy fan för dig!!

Och bara så att du vet vill jag ha pengarna NI är skyldig mig! Det är inte mer än rättvist efter allt jag gjort för dig.

 

Spott och fräs!!

Adjö!

Av Madeleine - 13 januari 2011 22:08

Stängde på jobbet idag tillsammans med en kollega! Också ett plus med nya jobbet är att man ALLTID är två som öppnar och två som stänger!

Känns fan mera tryggt ändå, två som verkligen dubbelkollar allt så att bygget är i schakt när man kommer tillbaka nästkommande dag. Fantastiskt!

 

Hittat mig en ännu bättre rutt nu på morgonen och även kväll när jag åker till och från jobbet! Så jävla sweet. Dock otroligt fattiga efter julen så kommer bli en dyr teleräkning eftersom jag resesmsar! Suck.. Jaa vad ska man göra?! Bättre tider kommer ju, eller hur?!

Och fortfarande har man inget hört från golvläggarna till köket   .

Blir så trött, och jag har inte pallat ringa på hela veckan MEN imorrn då jävlar ska jag ringa och spotta och fräsa igen. Fan att det aldrig kan rulla på ordentligt!

 

Apråpå att vara irriterad så är jag SUPER irriterad på en grupp på FACEBOOK som har det fina namnet "NAMNINSAMLING MOT RATTFYLLA!" Folk läser det och klickar i för att dom tycker det är en bra och stark grupp med värderingar till hur vårdslös man faktiskt inte får vara i trafiken!

MEN! ETT STORT JÄVLA MEN! vad tror ni händer i denna grupp, jo gruppinnehavarna ändrar på deras krav till vilket straff man är skyldig till att få om man skulle köra onykter ~enligt deras åsikter~

 

Här är några:

 

  •  Livstids fängelse och tvångsexpropriering av all egendom som straff vid grovt rattfylleri. Eventuellt arbetsläger i Sibirien i 30 år.
  • Det nya brottet gångfylleri införs. Den som promenerar på allmän väg med över 0,2 promille döms för gångfylleri till två års fängelse och om de har över 0,5 promille för grovt gångfylleri till straffarbete i 5 år.
    • Systembolag och barer skall vid försäljning av alkohol obligatoriskt omhänderta körkort och bilnycklar från kunderna i förebyggande syfte.
    • Samtliga familjemedlemmar till de som bryter mot dessa lagar skall under en månads tid på sina jobb eller skolor bära en orange mössa med texten ”Rattfyllans fru/Rattfyllans barn”.
    •  Vi vill också ha en folkomröstning om att återinföra dödsstraff just på rattfyllerister som orsakat dödsolyckor i trafiken. Vårt förslag på avrättningsmetod kommer att bli att de skall bindas fast vid ett brunnslock och sedan köras ihjäl av en hemglassbil. Detta skall ske offentligt och under rituella former. Hemglassbilen skall givetvis ha sitt signalhorn med den lilla typiska melodin påslagen, så alla barn kan höra att det kommer något trevligt för hela familjen. Andra förslag på dödstraff vi har är följande: Giljotinen, elektriska stolen eller gaskammare.

     

     

    Och detta är bara några av dom fjantiga konstateranden dom skrev ut.

    Folk började reagera och skrev precis vad dom tyckte och tänkte om denna "såkallade" namninsamling ~även jag~

    Då efter en tids arga kommentarer från folk kommer detta inlagt alldeles under deras krav.

     

     

     

    • Så här ligger det till. Kraven var redan från början fullkomligt orealistiska. Bland annat krävdes 0,0 promille som gräns, betydligt strängare straff, alkolås i alla nya bilar och fler trafikpoliser. Detta trots att Sverige redan har bland världens strängaste lagstiftning på området och en kraftigt sjunkande olycksstatistik under se senaste 20 åren.

      I tisdags ändrades kraven i namninsamlingen till än mer orealistiska. Syftet med detta har från början varit att peka på hur lätt folk i allmänhet har för att helt okritiskt gå med i olika event på internet, utan att egentligen läsa eller reflektera över vad eventet står för. Ja, syftet var såklart också att deltagarna i eventet skulle inse sitt misstag, lära sig av det och förhoppningsvis få ett gott skratt samtidigt.


      Syftet har naturligtvis INTE varit att på något sätt förringa allvaret i brottet rattfylleri eller håna de som tar denna viktiga fråga på allvar.




     

    Så detta var alltså ett skämt??? och dom vill att jag ska få mig ett gott skratt på kuppen också?! Vad fan!

    Och efter diskutioner med folk där inne så menar skaparna på att detta VAR DERAS GREJ ATT SKAPA UPPSTÅNDELSE OCH DÄRFÖR FÅ MER RÖSTER!

    Ursäkta? Detta är fan inget som man ska skämta om!

    Folk som kanske har förlorat (jag har en i släkten) en närstående pga rattfylleri ser ju inte detta som något att få sig ett gott skratt av!

    Snarare tvärtom, man blir otroligt sårad för att folk driver med andra människor o deras känslor! Jag är fan skit upprörd och kan inte skaka av mig det här så lätt.

    Nej usch skaffa en hjärna ni som gjort denna grupp! Folk gick med för som RUBRIKEN löd "stoppa rattfyllan!" och ingenting annat!

     

    Man slutas aldrig att förvånas.

    Uj uj uj uj....

     

    Och som rubriken lyder:

    I helgen rycker du ut genom dörren GRANJÄVEL!  hehehehehee.

    Men vi ses nästa jul igen ^^

    Godnatt!


    xoxo//Madde



Av Madeleine - 12 januari 2011 19:43

Satt och tråkkolla lite på facebook när jag såg denna annons!

 

 

Bröllopsmässa

 

 

den 29-30 januari!!!

 

 

 


Välkommen!

Nu är det äntligen dags för Bröllopsmässa. Vi har fyllt lokalerna i Nacka Strand med utställarna som kommer att göra ert bröllop till en succé! På mässan så kommer ni att få se och träffa experter inom följande områden:

ENDAST PÅ MÄSSAN BJUDER VI PÅ:  

Modevisningen går flera gånger dagligen och visar upp de allra senaste trenderna för brud och brudgum!

  • TÄVLA och VINN HELA ERT BRÖLLOP!!!

Endast på mässan kan ni vara med och tävla om att vinna hela ert bröllop - från blommor till sköhetsprodukter och brudklänning.

  • TRÄFFA CHEFREDAKTÖREN

Vad är en frockcoat? När har man frack? När ska man boka sin frisör? Hur väljer man brudklänning? Anna Fürst är chefredaktör för tidningen Allt om Bröllop. Träffa henne på plats i hennes forum där hon varje timme intervjuar experter och hjälper er med tips, råd och bröllopsplanering.

  • KÖP TIDNINGAR TILL SPECIALPRIS!

På plats har du möjlighet att köpa gamla nummer av Allt om Bröllop till mässpriser.  

  • PLANERA ER SMEKMÅNAD

Träffa utställarna och experterna som hjälper er med planeringen av den underbara smekmånaden.

  • LÄR ER DANSA!

Är ni osäkra på valsen? Vill ni ha några handfasta råd inför er bröllopsdans? Nu har ni chansen att lära er dansa på vår mässa. Tony Irving Danceacademy lär er dansa pardans!

Hahaha, Tony Irving!  Fan vad coolt!! Detta är verkligen mitt år känns det som! ^^

Vi bara måste gå på det här!!

HIHIHIHI!!

Av Madeleine - 11 januari 2011 19:42

Hallå hallå!

Jobbade min första dag idag på nya jobbet! Kändes otroligt bra och blev glatt välkomnad av mina nya kollegor.

Chefen är schysst och vad jag fått höra av personalen så är det en otroligt bra förskola med schysst sammanhållning!

Ni som vet att jag tatuerar så gör jag det fortfarande, men behöver pengarna och det omgående ^^ Men fortsätter tatuera på helgerna. Så småningom är det ju tatuering jag vill hålla på med så detta jobb är bara temporärt!

Iallafall skulle bara varit med och observerat hur det gick till på förskolan idag men blev att jag fick hoppa in och vikariera på en gång !

Tacka jag inte direkt nej till!! PENGAR=VÄLKOMMET!!

SÅ fattig just nu! Längtar redan tills man får lönen och får känna sig normal och inte ha panik över räkningarna!

 

Efter jobbet åkte jag in med tuben till stan och möte upp Rickard.

Handla lite mat innan vi satte oss på direktbussen från stan och hem.

Kom på en ännu bättre resväg till jobbet nu så LIVET känns fan underbart!

Så underbara buss 565 sluta aldrig att gå ^^.

 

Trist inlägg idag, men är helt slut idag för att ens orka engagera mig   !

Til next time, sleep well!

xoxo//Madde

 

 

 

Av Madeleine - 10 januari 2011 16:25

Vaknade imorse superlycklig! Drömde om min älskade paps inatt ♥

Det sjuka som alltid i mina drömmar om pappa är att han är död i drömmarna fast ändå levande. Lät det konstigt?

Svårt att förklara men det är typ som den där filmen GHOST, jag kan se han och höra honom men så fort jag rör honom så går jag rakt igenom.

Så JA pappa hemsöker nog mig i drömmarna. Och vi pratar och skrattar.

Senaste drömmen inatt berätta han hur lycklig och stolt han var över mig! Kändes så overkligt, men antagligen så är han stolt över valen jag gjort i mitt liv dom senaste månaderna.

Så även fast han inte längre är jordbunden så träffar jag honom iallafall nästan varje natt som jag drömmer! Mitt sörjande efter honom känns faktiskt inte lika stort när jag ändå får se och prata med honom =)

Åh pappa tack för att du kommer till mig i mina drömmar, betyder så himla mycket!!!!! ♥

 

  

En sak i drömmarna som jag kommer på nu så här i efterhand är att vi alltid sitter hemma hos mamma och pappa och pratar. Eller iallafall vad vi gjorde inatt.

Drömde att Jennifer var med också ( min brorsdotter), hon är väl den som inte rikigt förstått att farfar är borta. Sjuka var bara att när jag skulle visa henne pappa så såg hon honom inte. Då pappa svarade att jag var tyvärr den enda som kunde se honom =( Tyckte så synd om Jennifer. Förstod inte varför Victor inte var med, men han har varit mest arg över att farfar lämnat jorden. Han förstod liksom inte varför han inte ville vara kvar med oss längre. Usch ja, en annan tycker det är jobbigt men har lättare att acceptera medans barn bara inte förstår helt enkelt.

 

Imorgon börjar jag på det nya jobbet, eller ja inte riktigt ska vara med en dag och se hur det går till så får jag reda på mer efter imorgon om hur jag ska jobba sen.

Känns bra!

Och snart är vi väl klara med köket!

Förhoppningsvis! Som sagt dom är otroligt sega när det gäller vårat golv!! Grrr..

Åh mamma är i Thailand just nu med sin nya gubbe!

5 veckor ska dom vara där och mysa och ha det bra! *inte alls avis*

hahaha. Men det är hon värd min älskade mamma ♥

Så när det är dags för dom att komma hem kommer jag stå på ARLANDA och ta imot dom med massa pussar och kramar!! hihihi.

 

Förresten någon som vet hur man gör sitt namn så där snyggt som man kan klistra in i slutet på sina inlägg??

Plzzzzz skriv till mig och tipsa!!!

 

xoxo// Madde

 

Av Madeleine - 7 januari 2011 21:04


Dagens seriestripp!

Elvis såklart ^^



Och så gårdagens som jag lovade men som inte kom med =)

  

Detta e fan jag =/

HAHAHAHAHAAHAHA!   

Av Madeleine - 7 januari 2011 14:01

Äntligen börjar det vända åt rätt håll!!

Avfuktningskillen var här idag och konstaterade att golvet var torrt!! Så nu äntligen ska vi få ett nytt golv i kök och hall. Fy fan asså lyckan är total!!

Fast tycker nog fortfarande att allt kunde ha gått fortare, idag ikommer katterna hem liksom. Och nog för att jag har saknat mina pälsklingar men hade fan velat haft det klart innan dom kom hem.

 

Var hemma hos Tina och Nicklas igår och spelade sonic/mario olymipic games winter eller vad fan det heter. Helt mör i min högra arm idag så tur att man inte ska tatuera kan fan knappt hålla upp den!´

 

Kikade på lite fler klänningar med Tina som också ska gifta sig i år. (vi blir många)

hahahaha. Iallafall hade jag inte beslutsångest innan så har jag det nu.

Va fan ska jag VÄLJA!!! Hittade två ganska snygg/söta så där och Njaaa.. Vet inte, kanske??

Vad tycker ni?

Denna är från DreamBride.

 

  

 

Och denna från skrädderimakarna.

  

Coola klänningar man kan hitta. Och som sagt beslutsångesten är STOOOOR!!

Om nån av er därute som läser min blogg vet nån cool designer för ett bra pris så HOJTA gärna till åt mig ^^). Då bliiir jag GLAD!

Vill inte att den ska vara för dyr, man kommer ju ändå bara ha på sig den en gång och då är det ju bra att den är snygg men ändå ganska så billig.

 

xoxo// Madde

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Ovido - Quiz & Flashcards