MrsRan

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Världens undergång på lördag!

Av Madeleine - 19 maj 2011 15:36

Sägs det!! Jaha yttligare nån fåntratt som kommer med sina spekulationer om att jorden nu PLÖTSLIGT SKA GÅ UNDER!! Denna gången är det enligt BIBELN. "Han" menar på att det är exakt 7000 år sen som Noah fick i uppgift att bygga en ark på sju dagar för att rädda alla djuren från syndafloden och att GUD sen hade sagt att: På det 7000 året skall världen förintas och allt liv som någonsin fröjdats på denna jord skall dö!

Jaa oo ja! Nu sitter dom där dessa kristna och ber till GUD att just dom ska släppas in av sankta PER! Det dumma är att det finns folk som tror för hårt på detta och tar livet av sig i förtid för att slippa se "allt elände". 1994, 2003 och 2008 var också år då JORDEN skulle gått under. När den inte gjorde det och man ifrågasatte dom som spridit dessa rykten, menade dom på att dom hade gjort en felberäkning!


Min tankeställning till detta:

Vem skrev bibeln? - Jo det var nån munk för tusentals år sedan. För har bevis hittats på att Jesus och GUD ens existerat??

Var han GUD? - Hahaha sitter inte han i himmelriket!?

Vart har han fått för sig om att just detta datumet skall vara det rätta?

- En fråga dom flesta nog ställer sig.


Jag är döpt och född till den kristna tron, vilket dom flesta i Sverige nog är.

Ju mer man växt upp så har man fått sina egna uppfattningar om saker och ting. Har faktiskt aldrig trott på någon GUD och min familj gick defenitivt inte i någon kyrka på söndagar.Men jag kan tycka att det är fint att tro på någonting för annars kan man känna sig alldeles tom. Och jag menar tanken är ju fin när man tror på att ett liv efter döden och inte bara ett becksvart mörker. Jag hoppas på att det inte bara blir svart, och som jag skrivit i tidigare inlägg så har jag varit med om och sett en hel del som gjort att jag starkt börjat tvivla. MEN det jag skulle komma fram till är att TRON inte behöver bli överdriven och att hela ens liv ska vara att lägga hela sin själ i det!

Nej, jag lever nu och här och finns det ingen morgondag så hoppas jag att jag kommer må bra med alla dom jag älskar på andra sidan!


SÅ till alla där ute! Vi hörs och syns på SÖNDAG =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 4 juni 2012 15:23

Varför du nu valt denna vägen att vandra är för mig oförståeligt. Du var en av mina bästa vänner och att du väljer "han" före mig är också oförståeligt. Blev arg på ditt beslut i lördags och den argheten har nu mer gått över till besvikelse... Ja...

Av Madeleine - 16 mars 2012 15:10

Tjaba! Var ju ett tag sen man klampa in här och skrev några rader! Har fan inte haft tiden till att sitta ner och skriva ett par rader. Utbildningen går bra, gått tio veckor och har nu ca 8 veckor kvar ;) Första 10 veckorna som man blir utbil...

Av Madeleine - 22 december 2011 05:40

Fast jag har ju då inte gått och lagt mig än.. Ska försöka hålla mig vaken så länge det går, och hittills har jag varit uppe snart 14 timmar! Jaa, jag vaknade inte förrän 16.00 igår! För jag lyckades inte somna förrän sju igår morse... Så maken gic...

Av Madeleine - 18 december 2011 21:45

Fick ryck att göra en makeup video till ;) Denna gången på mig själv!!   Hoppas ni uppskattar det ^^)   ...

Av Madeleine - 18 december 2011 15:10


Äntligen har jag fått lära mig att redigera och klippa! Den blev en lten video där jag visar på en modell (Min syssling Elin ställde upp) hur jag lägger på en sminkning! Började med en liten dramatisk sminkning, för att det är ju så förbaskat kul...

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards