MrsRan

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Nystart!

Av Madeleine - 10 oktober 2011 19:36

Ah äntligen börjar allt att hamna på plats!

Sökte mig till make up institute igår efter att kontroll av inehavandet av pengar räcker till, och broschyr är nu på väg hem till min brevlåda. =)

Hoppas innerligt på att jag blir antagen, men det verkar båda gott! Är fan ute i god tid också då sista ansökningsdagen är i december. KURSSTART i Januari!

Kursen jag ska gå innehåller:


makeup artist

Makeup – grunder

  • Produktkännedom
  • Hygien
  • Redskapsvård
  • Grundläggande hudvård
  • Plockning av ögonbryn
  • Formning av ögonbryn
  • Ansiktskorrigeringar
  • Färglära
  • Färganalys
  • Skuggteknik
  • Ögonskuggsteknik
  • Medicinsk makeup
  • Arbetsställning
  • Fotodag i studio

Manikyr

  • Produktkännedom
  • Att använda rätt verktyg
  • Grundläggande manikyr
  • Att forma och fila nageln
  • Polering
  • Lackning
  • Fransk manikyr
  • Nageldekorationer
  • Nagelvård

Evenemang

  • Naturell makeup
  • Kvälls makeup
  • Dramatisk makeup
  • Glamour makeup
  • Trend makeup
  • Fantasy makeup
  • Brud makeup
  • Makeup för äldre
  • Makeup för mörkhyade
  • Makeup för asiater
  • Orientalisk makeup
  • Manlig naturell makeup
  • Manlig makeup för catwalk, foto
  • Fotodag i studio

Historia

  • Då- och nutid
  • Makeup i olika kulturer
  • Epok makeup 1920-2000

Tv, film & foto

  • Inomhusfotografering
  • Utomhusfotografering
  • Belysning och dess påverkan
  • Makeup för färgfoto
  • Makeup för svart/vit foto
  • Makeup för film
  • Snabb makeup
  • Att jobba i studio
  • Att jobba under tidspress
  • Att anpassa makeup, hår, kläder
  • och bakgrund till modell
  • Fotodag i studio

Hår styling – basic

  • Produktkännedom
  • Hår- och redskapsteori
  • Fönteknik
  • Tuperingsteknik
  • Hantering av locktång och plattång
  • Snabba håruppsättningar
  • Att fästa nålar
  • Renkamning

Yrket som makeupartist

  • Individuell vägledning i ditt framtida yrke
  • Kundbemötande
  • Rådgivning
  • Säljteknik
  • Att marknadsföra sig själv
  • Portfolio - uppbyggnad
  • Portfolio - presentation
  • Frilansarbete
  • Arbeten och arvode
  • Att starta eget företag


Jag är så jävla taggad nu!!! =)

Fan vad skoj det ska bli.

Får redan känna på känslan den 20/10 då det hålls öppet hus där man kan få tid till att prata med framtida lärare och se andra elevers jobb!


Modeller är nått eleven själv ska få fixa fram och jag har redan fått mina små offer =)

Mohahahahahahha..


IM GONNA BE A MAKE UP ARTIST!!!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 4 juni 2012 15:23

Varför du nu valt denna vägen att vandra är för mig oförståeligt. Du var en av mina bästa vänner och att du väljer "han" före mig är också oförståeligt. Blev arg på ditt beslut i lördags och den argheten har nu mer gått över till besvikelse... Ja...

Av Madeleine - 16 mars 2012 15:10

Tjaba! Var ju ett tag sen man klampa in här och skrev några rader! Har fan inte haft tiden till att sitta ner och skriva ett par rader. Utbildningen går bra, gått tio veckor och har nu ca 8 veckor kvar ;) Första 10 veckorna som man blir utbil...

Av Madeleine - 22 december 2011 05:40

Fast jag har ju då inte gått och lagt mig än.. Ska försöka hålla mig vaken så länge det går, och hittills har jag varit uppe snart 14 timmar! Jaa, jag vaknade inte förrän 16.00 igår! För jag lyckades inte somna förrän sju igår morse... Så maken gic...

Av Madeleine - 18 december 2011 21:45

Fick ryck att göra en makeup video till ;) Denna gången på mig själv!!   Hoppas ni uppskattar det ^^)   ...

Av Madeleine - 18 december 2011 15:10


Äntligen har jag fått lära mig att redigera och klippa! Den blev en lten video där jag visar på en modell (Min syssling Elin ställde upp) hur jag lägger på en sminkning! Började med en liten dramatisk sminkning, för att det är ju så förbaskat kul...

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards