MrsRan

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Madeleine - 16 februari 2010 18:49

Ahhh skönt att man har kommit tillbaka till livet och vardagssnurret igen.. Dagen igår började väl sådär, förseningar i kommunaltrafiken som vanligt!! Kom en kvart sent. Jobbade i ca 2 timmar när jag blir inkallad på kontoret. Fattar inte varför jag ska gå in dit men går in. Chefen börjar men att säga att jag fått klagomål för att jag (hennes ord) "tydligen alltid är sen" på morgonen.

Behöver inte förklara min förvånade min... Säger då att varför jag dom gångerna jag varit sen varit pga tågtrafiken som aldrig kan köra i tid på vintern för att av någon konstig anledning så förstår inte vi svenskar "tydligen" att det snöar varje år. Och alltid är det samma sak. Blir iallafall väldigt förbannad på att någon på mitt jobb som jag också visste vem det va gått in och klagat på att jag kommer försent ofta och att denna personen också suttit och sagt till chefen att det var med flit. Ber min chef att kalla in denna såkallade person på kontoret. Hon kommer in och ser så oskyldig ut som bara hon kan göra. (Kiia du vet vem denna personen är).

Sätter sig ner vid oss och det första jag frågar är hur fan funtad man får lov att vara när man sitter och beklagar sig hos våran chef över hur sen jag är när det inte är mitt fel pga denna kommunaltrafik. Hon: Ja men Madde du är ju typ sen varje dag.

Jag svarar du kort och koncist: Nej det är jag inte och det vet du också.

Iallafall det här fortsätter ett tag medan våran chef till slut stoppar oss och säger att det bara är ord mot ord. Till slut kommer det fram att hon trott att jag suttit och ljugit på måndagsmorgonen när mitt tåg blev inställt. Det var inställt svarar jag! Nej det var det inte svarar hon. Och hur i helvete vet du det frågar jag?

Jo därför att min kille åkte också tåg på morgonen och hans tåg var inte inställt och därför tror jag att du ljuger.

Jag blir så förbannad att det kokar i mig, ropar in Mikaela som hade öppnat på morgonen och hört i högtalarna i bakgrunden hur dom ropade ut att tåget mot stockholm C och Södertälje C tyvärr är inställt pga bla bla bla, vad nu deras anledning nu va. Hon stod bakom min rygg och sa att hon själv hade hört hur dom ropade ut det. Just det sa jag. Kan du sluta sitta här och försöka vara så jävla macho och säga att jag hittar på!?

Våran chef trodde på mig och sa att det inte är mitt fel om tågen är försenade på morgonen och att alla här på förskolan får ha överseende med det.

Jag kunde inte hålla käften och sa att hon som anklagat mig inte ska snacka så mycket för hon är ofta också sen och bor då bara några hundra meter ifrån jobbet så vad hennes ursäkt är för att komma försent och UTAN att ringa och tala om att man är sen får du nu förklara dig om.

Prata yttligare med min chef efter händelsen och hon sa att jag inte ska ta åt mig av det. Nej det gör jag inte sa jag, men om folk nu är så irriterade så kan dom väl för fan ha mage och tala om det för mig personligen istället för att gå bakom min rygg. Det höll hon med om och sen var det inget mer om den saken.

Blir så förbannad och besviken på dessa satans idioter som tror att dom är störst bäst och vackrast. Hur kul tror dom att jag tycker det är att komma försent till jobbet pga kommunaltrafik? SKITKUL jag lovar!!!!

Inte så att jag kommer en timme försent, utan nu snackar vi 5-10 min max..

FAN VAD ARG JAG BLIR!!

  

Nu ska jag äta semla!!

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Ovido - Quiz & Flashcards