MrsRan

Alla inlägg under januari 2010

Av Madeleine - 26 januari 2010 17:05

Vad roligt att min lilla sminkskola får betyg   !!

Tänkte försöka med ett sminktips i veckan, så håll utkik på nästa veckas sminktips om ni vill veta mera.

En sak till som är coolt till rock maken är ett maffigt rött läppstift som vaggar i takt med ögonen!   sen är du färdig att rocka gärnet!!


Tillbaka på jobbet idag efter ha varit sjuk ett par dagar. Va helt OK för dagen var inte så lång. Dock inte kul när kollegan blev tvär nertrampad av våran chef som hyttar med sitt finger att vi inte ska visa hur vi mår via vårat kroppsspråk om vi har en dålig dag eller fått ett skit besked över en sak. Och det ska hon säga!?

Blev ett litet missförstånd i morse då 2 av våra kollegor ringde sig sjuka varav dessa två jobbar sent på tisdagar, den ena slutar fem och den andra stänger. Förrut när vi ringt till våran chef (som kommer in ca 9.3o varje dag) om vikarier t.ex, får vi alltid samma svar: Nej men detta klarar vi internt.

När man sen har fått det svaret ca 20 ggr då man ringt och nån varit sjuk så är det ju en självklarhet att man slutar ringa när 2 är borta (för att detta klarar vi internt), då man förväntar sig samma svar som alltid.

Iallafall, min kollega valde att INTE ringa imorse och fick världens buskning av chefen sen när hon kom in. Då försvann allt vad hållning och kroppsspråk betyder. (Väldigt viktigt när man jobbar på förskola att man inte visar för barnen hur man egentligen mår då detta kan ta skada.)

Hur fan är man funtad som chef om man bara rusar in på avdelningen där min kollega jobbar på och bara skriker att denna dag kommer sluta i kras eftersom hon inte fick veta att det var 2 borta?!

Inte konstigt att folk vill sluta då.

Uj uj ibland är det inte lätt att ha ett jobb.

NJUUUT ni som fortfarande pluggar och får lov och annat njutbart! Sen börjar helvetet med möten och skit. NJUUUUUUUUUUUUUUT!!


Nu är det dags för käk: Makaroner och köttbullar. (Tisdagskrubb eller vad?)

Dagens träning: Promenad med Sandra och Nirvana (hunden). Vi stanna även vid en backe och åkte utav bara helvete! as kul med Nirvana springandes efter   .

Än sitter barnasinnet kvar!

Av Madeleine - 25 januari 2010 20:11

Såg detta i en annan blogg och tänkte att jag minnsann också kan ge lite sminktips. Älskar att sminka mig och kreativ som man är kan det vara ganska kul att bjussa på lite tips!


   

    

Hoppas någon får lite glädje av mina tips.

Kommentera gärna vad ni tycker ^^)





Det börjar arta sig här hemma nu. Tv:n är köpt, blev en 47" tv till vardagsrummet. Perfekt! Filmkvällarna är här för att stanna. Blev en pizza till filmen. Babe och jag tummade på att det blir den sista på en lång tid. Pizzan alltså! vi ska börja äta mera rätt och motionera mera. Har redan börjat på jobbet med att gå en halvtimme på min rast. Synd bara att man blev sjuk annars hade det varit många halvtimmar nu.

Men det ska det bli ändring på.

JOO beställde en klösmöbel till katterna också. "Stairway to heaven" hette den. ASGRYM och för ett asgrymt pris dessutom!!!

    

Den vi beställde är dock grå, passar mer in till våra tapeter   !!

Nepp nu blir det film: Sommar med Göran!

Den ska vara bra, har jag hört !!

Ciao..

Av Madeleine - 25 januari 2010 14:46

Vad tror ni händer! Min tvättmaskin bara lägger av. Eller den har inte lagt av men den vägrar tömma ut vattnet så kläderna bara simmar just nu. Satt den på tömmning minst 5 ggr och det enda den gör är att centrifiugera. Blir knäpp, och detta är kanske inte världens roligaste inlägg att läsa men VEM FAN HAR RÅD MED EN NY TVÄTTMASKIN JUST NU?!

Visst vi har pengar, men det ska gå till renoveringen här hemma och inte på en satans tvättmaskin, och nej jag tänker inte ta på avbetalning för det är bland det jobbigaste som finns. Det borde vara förbjudet egentligen! kan du inte köpa den så är det inte menat att du ska ha den heller. Kom tillbaka när du är RIK, så borde dom säga i affärerna. Då slipper man huvudvärken varje månad på alla dessa avbetalningar.

Just idag när vi ska kolla på en ny TV så väljer maskinen att inte fungera som den ska. TAAAACK!!

Frustrerad utav bara helvete.

Aja skitsamma, lifes goes on.



Av Madeleine - 23 januari 2010 14:55

   Trött på den här vintern nu. Riktigt slut i huvudet blir jag.. Men visst har det varit trevligt att vi har haft en sån vit jul! men nu får det gärna ta och smälta bort för nu är man trött på det.

Har legat hemma nu sen i torsdags eftermiddag, då jag åkte hem från jobbet snorig och jävlig. HELA tiden blir det så här. Sjuk för jämnan..

Ska bli ändring på denna konstanta förkylning. Börja röra på mig och äta rätt igen så att man kan hitta tillbaka till sig själv igen.

Måste ta tag i så mycket nu och just nu händer det fan inte mycket, men hur lätt är det när man bara blir sjuk hela tiden?

Studion är inprincip klar men har saknat motivation att börja planera för den där inne.. Måste köpa grejer in dit vilket inte har skett.. Plus att jag måste beställa mera tatueringsmaterial. Nepp får ta och rycka upp mig nu.

Vill passa på och tacka alla som kom på min 25-årsfest förra helgen! Riktigt skojsigt!! Har gjort lite bildkollage från festen! Enjoy!

 

  

 

  

 

 

  

 

  

  

  

  

Under kvällen hade vi lite lekar. Norsk karaoke och hemliga lappar. Hemliga lappar är verkligen skit kul om man ställer upp och vågar göra det som står på dom. Det kan vara allt ifrån: Du ska krama alla inne på festen, eller klockan 23.oo ska du spela luftgitarr som en galning. Lapparna delas ut när gästerna kommer!

Den norska karaoken kunde ha varit lyckad om jag dels hade planerat den bättre med klara playlist så att man slapp söka efter arister under spelets gång och det hade fungerat bättre om en viss Jimmy inte hade varit för full. Men han hade kul och det kan man ju inte bli sur på   .

Sen hade vi röstning för bäst klädda också eftersom jag hade kändistema. Den som vann tävlingen var Magnus Uggla aka Ronnie "P"! Vinsten var äran och en guldhatt med roliga sextiotalsglajjer.  Grattis en än gång P!

 

Nu är det bara 6 eller 7, 25 årsfester till 2010!

Herregud.

 

Av Madeleine - 20 januari 2010 20:59

Galet rolig fest jag hade i lördags !!

Tänkte sätta mig i helgen och lägga upp lite bilder och annat skoj som hänt sen jag sist blogga. Har inte haft tiden, lusten eller orken heller för den delen. Snart börjar slaveriet också, längtar tills allt bara är över och jag kan gå tillbaka till mitt vanliga lilla liv igen! Faaaaan att jag alltid ska ha sån otur jämt.. Yttrandefriheten i detta jävla land är tamejfan bara BULLSHIT! Närmsta tiden är jag = slav...

fan!

Av Madeleine - 6 januari 2010 20:41

Är det verkligen tillåtet att det får vara så här kallt? Helt sjukt ju..

Jag och Rickard åkte till Kista direkt när vi vakna idag, och man hann bara kliva utanför dörren när kylan kom som ett slag i ansiktet. Var ju bara glömma att röka klart ciggen för handen höll på att frosta sönder! I kista kollade vi lite i en massa affärer och så kollade vi på bio igen   ! 

kollade på Göta kanal 3.. Mitt betyg:

2 av 5 möjliga madzanpoäng. Helt värdelös!! Skulle nog helst sluppit och sett den. Ingen garva direkt och den var seg fast den bara var 1 timme och 32 minuter lång. Ingen film att rekommendera..

 

Köpte lite smink till den såkallade karaktär jag ska vara på min 25 årsfest. Ska bli skoj om folk vet vem jag är   .. Börjar faktiskt att få lite panik nu.. Tror inte alla kommer få plats här hos mig!!! Men jag har faaan inte fått tag i någon bra lokal! Alla man har ringt till vill att man ska vara ute ur lokalen senast klockan o1.oo Städad och klar.. Jovisst ofta!!! då kan man ju lika gärna skita i att dricka, för att städa på fyllan kan man ju bara glömma. Därför får det bli här hemma hos oss. En dam som jag ringde angående att hyra gluggen (våran lokal brevid oss), var bara allmänt otrevlig från första stund hon svarade i telefonen.

 

Samtalet mellan oss:

Jag - Hej jag undrar om jag skulle kunna få hyra lokalen den 16:e januari?

Hon - Ja vad gäller saken?

Jag - Ja, jag fyller 25 och skulle vilja ha festen där!

Hon - Jasså...... jaa du vet att vi inte är så för den sorten av fester!

Jag - Nu förstår jag inte?

Hon - Jo, det är nämligen så att vi har haft en del sådana slags fester i lokalen förrut vilket inte har varit till det bästa.

Jag - Ok, nä det är inge roligt när sånt händer.

Hon - Mmm hur många hade du tänkt ha på festen?

Jag - Jaa, jag vet inte men runt ca: 15 kanske??

Hon - Ja, då hoppas jag innerligt att det inte är en grupp på bara 25 åringar!!!!

Jag - Nä, asså mina föräldrar och så ska vara närvarande också.

Hon - Ja det hoppas jag verkligen, för vi har många grannar häromkring som gett massvis med klagomål på just sådana fester.

Jag - Är inte detta lite att dömma?

Hon - Nej, jag dömmer inte! jag vet! Och så ska ni stänga av musiken klockan 12 och klockan o1.oo ska lokalen vara städad och klar!

Jag - Du nu känner jag mig väldigt påhoppad här så jag tar nog och skiter i och hyra din kära lokal!! *klick*.

 

Otroligt givande samtal med denna dam. Det är fan bland det värsta jag vet att bli dömd utan att person i fråga aldrig någonsin mött mig. Ok om det var en grupp på 18 åringar då kanske jag hade kunnat förstått det lite bättre. Men att hon hade mage att vara otrevlig mot mig från första sekund gjorde att jag handlade som jag gjorde och därför hålls festen hemma hos oss. Sen för det andra så bor vi precis vid lokalen vilket gör oss till dom där grannarna hon prata om! Vi har haft fester förr vilket aldrig har varit något problem, och då ändå i en lägenhet. I lokalen studsar inte ljudet på väggarna mellan lägenheterna! om ni fattar vad jag menar..

Fan vad sådant kan göra en arg!

morrrr.....

 

 

Av Madeleine - 5 januari 2010 16:14

Ja jag vet! Segaste laget på att uppdatera men vi har legat sjuka här hemma   .

Men nu börjar vi bli på bättringsvägen iallafall. Rickard har faktiskt haft det värst, hosta, rinnig näsa och allmänt låg. Så nyårsafton blev väldigt lugn! men det gjorde faktiskt ingenting.. heeh..

Påbörjat att måla väggen i studion, och skulle säkert vara klar om det inte vore för att man blev sjuk. Men ska ta tag i den här nån gång i veckan. Har ju inte kunnat tatuera på veckor pga renoveringen. Fast det klia ganska mycket i fingrarna så jag har tatuerat iallafall   !!

  

Snygg tribal med en stor blomma ! Den ska klättra vidare sen är det tänkt med fler blommor och mera tribal. (AJ AJ AJ) men Kiia är duktig när det gäller smärta den lyllosen!!

   

Rygg och ben tatueringar.. 

   

Lite bilder från vårat nyårsfirande. God fortsättning ^^ hehe..

Hur fan ska man skriva nu när man ska skriva ett datum t.ex? i år fyller jag år 16/1-10.. Ser sjukt ut. Det är år 10 nu mina vänner!! hahaha ser as flumigt ut iallafall..

Apråpå min födelsedag så har jag skickat ut inbjudningar på facebook. Hoppas på att folk vill dyka upp också.. Vet att ni inte har mycket pengar nu så här efter jul och nyår, men hur ofta fyller man 25?? plus att det var så perfekt att min födelsedag infaller på en lördag! Klart man vill ha det då på dagen. Jag skiter i presenter bara folk dyker upp kommer värma mycket mer.   

Så kom och skåla med mig!!!!

 

Tror vi håller på och blir galna här hemma, renoveringen är inprincip klar lite småfix här och där bara. Och så var det där med sofforna! dom får ju inte plats längre!!! så är det någon som är intresserad av en 3-sits soffa + en 2-sits soffa i skinklädsel lämna då gärna en kommentar! Vi har två katter också kanske ska understryckas för er som är allergiska. Men dom är inte mer än 2-4 år gamla så dom är inte fula på något vis. Vi får inte plats med dom längre ... Får man mera värde på dom om man säger att ett flertal H.E.A.T medlemmar suttit och sovit i dom? *ASGARV*

aja let me know.. Måste veta snarast   !

 

Ok then.

 

 

 

 

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards