MrsRan

Alla inlägg under september 2011

Av Madeleine - 28 september 2011 20:03

Här, i den stilla gryningen

kan jag känna, allting andas

igen.

Dom tunga molnen, drev

iväg med vindarna.

Inga tårar ifrån himlen

blir till regn.

Vi hör orden i en sång,

som finns kvar här i våra hjärtan.

Nu, i lugnet efter storm


En ängel flög förbi

mot himmelen så fri.

Men hon lämnade sitt leende

på vår jord.

Som en sol som värmer oss

och som himmels stjärnebloss.

Så vi kan betrakta livets

skeende - med en tro:

Kärleken är


Och när natten sänker sig

är vi trygga i varandras

andetag.

En vind, som smyger sig

hit in, bär en doft utav vilda rosor.


En ängel flög förbi..



Av Madeleine - 27 september 2011 13:33

Hur kommer det sig att detta program får sändas överhuvudtaget?

VAD ÄR SYFTET MED PROGRAMMET??

När man sitter i soffan zappandes med sin fjörrkontroll och ibland råkar hamna på 3:an kan man ingenting annat än att skämmas!

Man blir ju inte stolt över att vara svensk för man skäms för fan ögonen ur sig över vad dessa pantertanter häver ur sig. (Ibland i en alldeles för överdrivet stor mun)


   Pantertant nr 1: Agnes Nicole Winter

För det första, vad är det för jävla namn?? Tanten skriker ju som en galen höna om man inte säger Nicole efter Agnes. Kära tant plast, det är ingen som bryr sig!! Apråpå plast, har hon kollat sig själv i spegeln över hur människan ser ut egentligen?? Åh nej Agnes NICOLE, paparazzihelikoptrarna bryr sig nog inte ett skit om du solar din plastiga kropp på altanen. VEM FAN E DU?? modell?? HAHAHAHAHA. Sure, ingen man har hört talas om iallafall..! Jag trodde du hade haft karriär som porrskådis, för jag menar LET´S FACE IT du har en mun som kan ta imot vilken hästballe som helst. Skabbkärring!!! Usch!

 

    Pantertant nr 2:  Maria Montazami

Det är inte mycket den här kvinnan har innanför pannbenet förrutom läppstift, hårprodukter och "tassels"!!

Värsta är att jag trodde dom skämta när man hörde henne prata första gången, seeeeeeegt!! Men detta var tydligen inget skämt tills ett program man fick se hennes mamma vara med. Lika seeeg som sin dotter, eller ska jag säga tvärtom!! Åh gud vad roligt för dig Maria att du är rik och kan köpa allt man bara kan! För det är ju ganska jobbigt att vara fattig och inte ha råd med ett balsam till sitt schampoo utan måste köpa två i ett!! Fy farao, och barnen i Afrika har det bra =)

SKÄÄÄÄMS DIN JÄVLA STROPPKÄRRING!!

 

  Pantertant nr 3: Isabel Adrian

Detta är då någon ny hollywoodfru!? Kul att Sverige har så kloka brudar som flyttar till USA och föregår med gott exempel. (NOT)

Vem är då denna "pudding" ? Hur gammal är hon?? Går ju fan inte gissa med allt botox hon redan hunnit fylla i sin sargade kropp?! Och vad jobbar du med?? KLÄDDEISGNER? skapa kläder åt gravida kvinnor! Hmm, aldrig att jag köper nått från dig när jag väl blir gravid för jag menar att kunna stå för en ny kläddesign innebär ju då också att kunna vara bekväm med en kula i magen när man ska använda dina kläder. Inte så trovärdigt när du klär på dig dina outfits (som ska vara så bra) för att sen stå och klaga över hur fet du kände dig!! Bra marknadsföring!!!

Äh spruta i lite mer BOTOX i läpparna istället så kanske du slår något slags rekord snart!

 

Och så slutligen den värsta av dom värsta


   Pantertant DELUXE nr 4: Gunilla Persson

Man tyckte ju att Anna Anka var en riktig pain in the ass när denna onda cirkel kom igång, men det är ju ingenting mot den här tanten!!

Att hon ens fick ett barn!! Måste ha försökt väldigt länge iallafall för hon ser ju mer ut som Erikas mormor/farmor än hennes mamma. Och stackars barn sen då!! Alla har ju vid det här laget förstått att det är mamman som vill bli känd genom sin dotter. Men allvarligt, barnet mår ju inte bra! Finns det ingen som kan stoppa henne innan stackars Erika far illa av denna GUNZILLA?!?!?! Erika är verkligen jätte söt och så men helt ärligt så tror jag inte att det här är nånting hon vill hålla på med. Det värsta var ju programmet igår när stackars Erika skulle göra en audition för nått för begåvade barn. När hon efter en intervju blir illamående och kräks inne på toaletten och man hör "den otroligt pedagogiska mamman" säga, det är GUD som vill att du kräks mitt barn, han vill att du får upp allt det där jobbiga slemmet så att du kan sjunga bättre! Samtidigt som man hör stackars Erika kräkas. Det är för fan SKANDAL att filmteamet ens kunde låta detta slipra förbi!! Hade det varit jag hade jag slagit henne på käften och tagit med mig ungen till de sociala där hon kunde få hjälp. Skitsamma om man hade förlorat sitt jobb!! Usch fy fan GUNILLA inget gott exempel när det gäller barnuppfostran iallafall. Du hade kanske din chans när du var yngre, men låt inte din stackars dotter lida för det!! Spott och fräs vad förbannad jag blir!!!

 

Så snälla tv3, ta bort det här programmet ifrån våra tv-apparater och sluta låta oss skämmas för vad PANTERTANTERNA håller på med i Hollywood.!!!!!!!!!!!


 

 


Av Madeleine - 26 september 2011 21:00

Tog upp min porträttmålning för några veckor sen. Skissade lite först på vanligt a4 ark med blyerts och kulspetspenna (svart). Sen köpte jag a3 papper (akvarell) och pennor som man sen flyter ut färgen med att doppa en pensel i vanligt vatten =) Skit roligt!

Tänkte först till att ha tavlor hemma, men sen ville andra ha porträtt uppritat så blev lite mer målande än vad jag hade trott! MEN det e bara roligt =)



Denna gjord på a4:

  

Resterande är på akvarell a3 papper:

    

Har flera på lager men dom lägger jag upp nästa gång så kan jag få lite kommentarer för dessa så länge kanske ^^



Av Madeleine - 26 september 2011 16:15

Lite ändringar på bloggen kanske gör att man börjar blogga igen?

Ändrat namn på bloggen också, vilket kan vara skönt för då kanske otillåtna gäster håller sig borta!


Senaste händelsen är i sorgens tecken.. Min älskade fina mormor gick bort från oss i fredags 23/9, allt gick så snabbt! Hon hade precis hamnat på hem eftersom morfar hade svårt att hålla upp i hennes tempo. Hon hade grov dement och gömde både det ena o andra i hemmet, små till stora. När jag säger stora har hon till och med lyckas gömma bilen en gång?! Körde ut den i skogen och sen när hon traska hemmåt igen trodde hon att hon bara hade varit ute o plockat svamp.. hahaha lilla mormor! Men detta blev tyvärr en stor börda för min morfar för han visste aldrig riktigt vart han hade henne. Ibland blev hon aggressiv och kasta diverse saker på morfar utan en tanke på vad som hade kunnat ske. Vi blev oroliga både för mormor o morfars skull och kämpade med att få in henne på ett hem så att man hade koll på henne dygnet runt!

Efter 3 månader så kom hon in på ett hem, jätte bra men kanske inte den bästa kollen på min mormor.. HAHAHA inget illa ment eller så men hon passade på att rymma när dom vände henne ryggen - hopp ut genom fönstret. Mamma fick massvis med samtal första månaderna. - Ja nu har hon rymt igen, men vi är ute och letar. Mormor var helt oberörd för hon ville ju bara ut och plocka svamp och lingon i skogen. HON älskade skogspromendader!! MEN att springa ute och vara dåligt klädd kom att slå tillbaka sen när hon insjuknade i dubbelsidig lunginflammation. Dement och ickevetande om varför hon var dålig gick det bara snabbt utför. Sista veckan beslöt jag till slut för att åka med mamma in till sjukhuset och vaka över henne. Min moster, morfar, kusin Ida, mormor systrar var även några som var med där med henne. Och jag vet att hela rummet hade kunnat fyllts med barn, barnbarn och barnbarns barn om vi så hade fått plats. SÅ alla som kunde åkte dit. Hon var så svag och man kände knappt igen henne.. Skönt var det dock att det ändå gick snabbt för vi såg ju hur mycket hon led. Gav henne en puss på pannan på torsdagen och sa mitt sista adjö. ♥


 


Älskade mormor nu är du en av himmelens vackraste änglar och jag vet att du skyddar över oss i resten av våra liv!

Du gav oss så mycket barndom, vi kunde inte ha haft en bättre mormor! Den uppväxten du gav oss kommer vi för alltid minnas ♥♥♥

Vila i frid och krama om pappa från mig =)


Puss och kram!!

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards