MrsRan

Alla inlägg under oktober 2011

Av Madeleine - 16 oktober 2011 13:45

Halloweentider!

Hur e det med den här "högtiden" i Sverige? Har den blivit mer traditionell ?

Vet att det kutar runt lite barn här i vårat område under den helgen, men den är nog inte lika stor här än som i USA.

Här kör vi nog mer på Halloween fester än själva spökerivandringen.

Anywho, sminkade min syssling Linnea i fredags inför en halloweenfest och sminkningen vart ju för fan succé!!!




   


Längtar bara mer till att börja kursen nu, för extremsmikning är ju en av grejerna vi kommer få lära oss! =)


Snälla låt mig få komma in nu!! Längtar efter att få veta resultatet.

HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS!!


Plzzzz heja på mig nu ;)



Av Madeleine - 10 oktober 2011 19:36

Ah äntligen börjar allt att hamna på plats!

Sökte mig till make up institute igår efter att kontroll av inehavandet av pengar räcker till, och broschyr är nu på väg hem till min brevlåda. =)

Hoppas innerligt på att jag blir antagen, men det verkar båda gott! Är fan ute i god tid också då sista ansökningsdagen är i december. KURSSTART i Januari!

Kursen jag ska gå innehåller:


makeup artist

Makeup – grunder

  • Produktkännedom
  • Hygien
  • Redskapsvård
  • Grundläggande hudvård
  • Plockning av ögonbryn
  • Formning av ögonbryn
  • Ansiktskorrigeringar
  • Färglära
  • Färganalys
  • Skuggteknik
  • Ögonskuggsteknik
  • Medicinsk makeup
  • Arbetsställning
  • Fotodag i studio

Manikyr

  • Produktkännedom
  • Att använda rätt verktyg
  • Grundläggande manikyr
  • Att forma och fila nageln
  • Polering
  • Lackning
  • Fransk manikyr
  • Nageldekorationer
  • Nagelvård

Evenemang

  • Naturell makeup
  • Kvälls makeup
  • Dramatisk makeup
  • Glamour makeup
  • Trend makeup
  • Fantasy makeup
  • Brud makeup
  • Makeup för äldre
  • Makeup för mörkhyade
  • Makeup för asiater
  • Orientalisk makeup
  • Manlig naturell makeup
  • Manlig makeup för catwalk, foto
  • Fotodag i studio

Historia

  • Då- och nutid
  • Makeup i olika kulturer
  • Epok makeup 1920-2000

Tv, film & foto

  • Inomhusfotografering
  • Utomhusfotografering
  • Belysning och dess påverkan
  • Makeup för färgfoto
  • Makeup för svart/vit foto
  • Makeup för film
  • Snabb makeup
  • Att jobba i studio
  • Att jobba under tidspress
  • Att anpassa makeup, hår, kläder
  • och bakgrund till modell
  • Fotodag i studio

Hår styling – basic

  • Produktkännedom
  • Hår- och redskapsteori
  • Fönteknik
  • Tuperingsteknik
  • Hantering av locktång och plattång
  • Snabba håruppsättningar
  • Att fästa nålar
  • Renkamning

Yrket som makeupartist

  • Individuell vägledning i ditt framtida yrke
  • Kundbemötande
  • Rådgivning
  • Säljteknik
  • Att marknadsföra sig själv
  • Portfolio - uppbyggnad
  • Portfolio - presentation
  • Frilansarbete
  • Arbeten och arvode
  • Att starta eget företag


Jag är så jävla taggad nu!!! =)

Fan vad skoj det ska bli.

Får redan känna på känslan den 20/10 då det hålls öppet hus där man kan få tid till att prata med framtida lärare och se andra elevers jobb!


Modeller är nått eleven själv ska få fixa fram och jag har redan fått mina små offer =)

Mohahahahahahha..


IM GONNA BE A MAKE UP ARTIST!!!


 

Av Madeleine - 3 oktober 2011 19:54

Fast för mig kanske det börjar ljusna =)

Hoppas hoppas hoppas nu att lånet går igenom så jag kan få uppfylla en av mina RIKTIGA drömmar!!!

Tänker inte skriva ut vad än förrän jag vet svaret på den frågan =P

hihihihihihihi!! Spännande ;)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Anyway, läste en väns status på fejjan i helgen att yttligare några personer blivit misshandlade av ordningsvakterna på krogen BRYGGERIET i MÄRSTA!

Tänker fan inte skämmas för att skriva ut erat namn, för om det är så här ni behandlar era gäster så tycker jag att ALLA förtjänar att få veta!

Varför jag är upprörd för att vi råkade vara dom som blev misshandlade i AUGUSTI detta år, och JA anmälan har lämnats in med skador dokumenterade. BRA med vittnen denna kväll också, men det känns ännu tryggare på något sätt nu att fler har börjat inse och FAKTUM är att det inte bara är vi som blivit misshandlade längre så det ger ju oss bara en starkare anmälan!

Det som gör mest ont är att man kommer därifrån och har oftast alltid haft skitskoj på denna krog! OCH jag menar MÄRSTA är inte stort så de flesta som går dit är faktiskt stammisar av alla dess slag. INGEN har någonsin blivit så misshandlad av ett par ORDNINGSVAKTER på denna krog så pass mycket som nu på sistone!

Vad är det som händer? Och varför?

Har ni så jävla tråkigt på eran arbetsplats att ni måste söka er till tjaffs?

FY fan hoppas ni åker på daskning !

MIG ser ni inte där och inte min man heller så länge ni fortsätter att ha era gestapovakter utanför! MAN kanske blir knivhuggen nästa gång?! Inte fan vet jag, men rädd är man iallafall. Vågar kvappt åka dit längre utan att få kalla kårar, och just därifrån kommer man och har alla sina nära och kära! SÅ tack för att ni förstört det för mig =(


Så ni som inte vill bli misshandlade avråder jag er från att gå dit!

RÄDDA ER DEN SOM KAN!




Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards